• hejhejhej

molipect? hostmedicin

för ett tag sen fick sonen molipect utskriven mot sin hosta vilket slutade med biverkningen nässelfeber som inte va en rolig vecka verken för han eller mig. nu har han den där jobbiga hostan igen, tänkte om han får samma biverkning igen eller om det är en slump att han fick det förra gången? känns onödigt att åka till vårdcentralen om han kan använda host mmedicinen han har ju.

• Svar på tråden molipect? hostmedicin
  • MUSDOKTOR

Sonen på ett år fick även han m,ollipect utskrivet men hans hosta blev bara värre så vi fick ännu en gång kontakta vårdcentralen igen.
    Denna gången fick han ventoline utskrivet.
    läkaren andra gången sa att mollipect bara e skit medicin, det sa även min mamma när jag berättade vad han fått för medicin första gången.

tycker du ska kontakta vårdcentralen för att rådfråga dem om hur du ska göra.

• hejhejhej
    MUSDOKTOR skrev 2009-06-02 20:43:23 följande:
    Sonen på ett år fick även han m,ollipect utskrivet men hans hosta blev bara värre så vi fick ännu en gång kontakta vårdcentralen igen. Denna gången fick han ventoline utskrivet. läkaren andra gången sa att mollipect bara e skit medicin, det sa även min mamma när jag berättade vad han fått för medicin första gången. tycker du ska kontakta vårdcentralen för att rådfråga dem om hur du ska göra.
    oki ja den hjälpte på han ända till biverkningarna kom och vill inte utsätta han för det igen. får ringa VC i morgon å se vad dom säger=)
  • MUSDOKTOR
    hejhejhej skrev 2009-06-02 20:45:49 följande:
    oki ja den hjälpte på han ända till biverkningarna kom och vill inte utsätta han för det igen. får ringa VC i morgon å se vad dom säger=)
    Min son fick värsta variga ögonen efter ett par dagar med mollipect, men jag vet inte om det beror på medicinen.
    men ring i morgon, bättre att ringa en gång för mycket....
  • TeZs

Jag har 3 barn, tycker att mollipect hjälper ibland, ibland inte alls. Har även ventolin men tycker inte det hjälper så mycket heller vid vissa tillfällen, det beror nog lite på vad dem har för slags hosta.
    På mig själv funkar mollipect hyfsat ändå.
    Jag tycker du ska ringa vc o höra dig för, förstår om du inte vill att sonen ska få nässelfeber igen! Onödigt ju :/

Svar på tråden molipect? hostmedicin