• Saja75

Lavemang/Microlax

Ni som har tagit lavemang vid förlossningen har ni gjort det hemma eller på sjukhuset? Väntar nu min tredje o funderar på att ta microlax hemma denna gång. Har tagit vattenlavemang på förlossningen båda gångerna innan o känner att jag vill tömma mig innan då min kropp inte fixardet själv. Vad är för och nackdelar? Är microlax inte lika bra?

• Svar på tråden Lavemang/Microlax
  • chevreuse

Är det inte så att microlax tömmer den ytligaste delen av tarmen och vattenlavemang tömmer allt? Jag kan ha fel men tror att det är så.

• Blommiga tjejen

men om man tar lavemang så kan man bli lös i magen inte kul om det sprutar bajs i stället:(

• skorpion80

Va precis hos min bm och tog upp detta. Hon sa att man kan ta microlax hemma om man vill innan man åker in till förlossningen. Ska nämligen bli igångsatt och tänkte att jag kan lika väl tömma mig innan jag åker in.

• Saja75

Vad bra det var precis det jag tänkte, man kan ju lika bra göra det hemma.men frågan är då om microlax är lika bra?

skorpion80 skrev 2009-06-04 12:58:11 följande:
    Va precis hos min bm och tog upp detta. Hon sa att man kan ta microlax hemma om man vill innan man åker in till förlossningen. Ska nämligen bli igångsatt och tänkte att jag kan lika väl tömma mig innan jag åker in.
  • skorpion80

Min bm rekomenderade microlax och sa att jag ska ta det isåfall.

Svar på tråden Lavemang/Microlax