• ladyhawk

Halsband på bebis?

Vår dotter fick en månadssten med kedja i doppresent av farmor. Nu undrar hon om vi tycker smycket är fult, eftersom hon inte har det på sig. Det ska vara barnsäkert säger hon, och kedjan är i bebis-storlek. Hon är sur/ledsen för det.

Jag tycker det känns lite läskigt att ha en snara runt halsen på henne.

Vad tycker ni?

Hur gör ni?

• Svar på tråden Halsband på bebis?
  • Jessi74

Jag skulle inte ha på det förrän hon blir lite större, dels ur säkerhetssynpunkt. Om det går sönder kan hon ju äta upp det. Sen tycker jag inte smycken på små barn är så fint, men det är ju bara jag.

• Pärlan81

JAg fick också ett halsband. Han får ha det vid festliga tillfällen när han blir större.
    Säkerheten går före. Säg det till henne. De kan fastna. Hon kanske inte har tänkt den tanken.
    Sen gnager de ju på dom och det finns ingen garanti att de inte kan gå sönder.

• diz

Vår tjej fick också flera halsband och armband. Armbandet har vi använt vid speciella tillfällen, men halsbanden har vi faktiskt inte ens provat. Tycker att det verkar väl läskigt med ett "snöre" runt halsen på en 9-månaders.

• Pyret 85

Min son fick också ett halsband i doppresent. bokstaven L i guld men de får han inte ha på sig. jag e rädd att han ska fastna o kvävas o så.. nej de får vänta tills han blir äldre.

• sunce

Jag har halsband på min 9-månaders bara nån gång när vi går nånstans och jag håller koll på henne hela tiden men jag skulle inte ha den på jämt.

• HumDis

För ett tag sedan när jag hälsade på en kompis så hade hennes dotter (8 månader gammal) lyckats riva av sig sitt guldhalsband som hon fick i doppresent av sina farföräldrar. När kompisen fick syn på det så var det halvvägs på väg ner i halsen på henne. Som tur var så lyckades hon få upp halsbandet och åkte för säkerhets skull iväg med henne till vårdcentralen eftersom det lilla guldhänget i form av ett hjärta saknades. Jag vet inte om dom gjorde något åt det men läskigt var det! Kedjan var ganska tunn och den hade gått rätt av!

• Maggis

Ladyhawk:

Har du förklarat hur du känner för henne? Förstår dig, jag hade resonerat likadant. Vill inte ha något runt halsen på Melker heller. Dessutom har hon ju gott om tid på sig att använda sitt halsband senare.

• ladyhawk

Det kom via min sambo. Jag sa till honom att hon kan fastna. Då sa han att det är barnsäkert... hmm... de verkar inte fatta allvaret. Lite irriterande...

Svar på tråden Halsband på bebis?