• Janna84

Ni som har förråd under trappan...

... knakar det mycket när ni går i den?

Vi ska nämligen köpa hus och funderar på att bygga ett förråd under den gamla furutrappan i samband med att vi renoverar den. Jag berättade om våra planer för några kollegor och fick då veta att det kan medföra att trappan börjar knaka väldigt mycket när man går i den. Nu vill jag höra om era erfarenheter innan vi bestämmer oss för vad vi ska göra.

• Svar på tråden Ni som har förråd under trappan...
  • Lithe

Vi har förråd under trappan. Vår trappa knakar iofs men jag vet inte om det har med förrådet att göra.
    Trappan är ju gammal också och ska bytas ut snart. Det är inte furu vår trappa är gjord av kan jag tillägga också. Vet inte vad det är för något den är gjord av faktiskt.
    Jag stör mig absolut inte av knakandet ändå.

• Janna84

Tack för ditt svar Jag stör mig inte heller så mycket själva ljudet men jag är däremot rädd att vi ska väcka sonen om det knakar för mycket. Mina föräldrar har ett förråd under deras trapp och den knakar väldigt mycket när man går i den.

• Lithe
    Janna84 skrev 2009-06-03 09:22:39 följande:
    Tack för ditt svar Jag stör mig inte heller så mycket själva ljudet men jag är däremot rädd att vi ska väcka sonen om det knakar för mycket. Mina föräldrar har ett förråd under deras trapp och den knakar väldigt mycket när man går i den.
    Min son har sitt rum precis när man kommer upp från trappan och han vaknar inte av det.
    De vänjer ju sig vid ljud.
  • Joonas

Varför skulle det knaka bara för att man har ett förråd under? Verkar konstigt tycker jag. Vi har förråd under vår trappa, finns bilder i galleriet tror jag, och det knakar inte alls i den. 

• Janna84
    Joonas skrev 2009-06-04 13:52:59 följande:
    Varför skulle det knaka bara för att man har ett förråd under? Verkar konstigt tycker jag. Vi har förråd under vår trappa, finns bilder i galleriet tror jag, och det knakar inte alls i den. 
    Det ska tydligen bero på att trästycket som sitter mellan trappstegen utsätts för tryck när man går i trappan.
  • zleepy

Vi hade förråd under trappan när jag växte upp, och det knakade litegrann. Men ja lärde mig att gå på vissa ställen på trappstegen och fördela vikten så det inte knakade. Mycket praktiskt när man hade en mamma som vaknade av vad som helst och man kom hemsmygandes på morgonkvisten, hehe!

• Mam2ma

trappan hos mor o far knakar trots att de saknar förråd under, och trappan hos moster kankar o hon har förråd under, trappan i min fasters gamla hus knakade o hon hade en trappa neråt vid/under trappan upp.....

Svar på tråden Ni som har förråd under trappan...