• Anonym (armen)

flammiga armar

jag har dragits med ett "problem" väldigt länge, och det är mina flammiga överarmar. Tycker det är pinsamt att ha kortärmat på mig och det är ju verkligen trist nu när det är sommar. Jag undrar om det är någon som har liknande och kanske vet om detta går att minska på något sätt,,,,det ser alltså ut som så här...röd/blå/lila aktiga fält på utsidan överarmen...lite ljusare, så alltså inte knalliga färger.

Någon som vet?

• Svar på tråden flammiga armar
  • Anonym (armen)

sitter lixom under huden så inga utslag...framträder mer m jag blir kall eller varm

• Anonym

jag har samma... även nu på sommaren syns det...

vet dock inte vad det beror på

• Anonym (armen)
    Anonym skrev 2009-06-03 09:26:20 följande:
    jag har samma... även nu på sommaren syns det... vet dock inte vad det beror på
    knasigt...har googlat en massa, men hittar inget direkt konkret att gå på...enligt min mamma, så tror hon att det är för att jag gick så barklädd om armarna när jag var yngre så att de då skulle blivit kyylskadade....tveksamt om det är det
  • Anonym (nr1)

okej, låter inte så troligt att det skulle vara det, hur gammal var du när du märkte av detta och hur gammal är du nu?

• Anonym (pricken)

Jag har samma sak. Det är inte snyggt men vad ska man göra...
    Jag har dessutom röda prickar på överarmarna. Det finns dock många som har så. Det märkte jag efter att jag börjat titta på folks armar

• Anonym (nr1)

har med prickar ibland röda och ibland är dom lite ljusare..

• Anonym (armen)

Anonym (nr1) skrev 2009-06-03 10:28:49 följande:

okej, låter inte så troligt att det skulle vara det, hur gammal var du när du märkte av detta och hur gammal är du nu?
    jag var väl runt 15-16 år...då man kanske börjar granska sig lite mer...nu är jag 27 år och det har inte minskat.
  • Anonym (nr1)

jag var i samma ålder och är nu 22.

vet att jag pratade med skolsköterskan om det en gång, det enda hon sa till mig att
    ja det är ju inte så snyggt, du kanske ska ta på dig en långärmad så andra slipper se det??!!

samma skolsköterska som sa till mig när jag var 12-13 år att jag borde banta... jag vägde runt 40 kg till mina 155 cm då tränade simning och badminton, mådde inte dåligt av min vikt eller nått... hennes första fråga var tränar du något ? jo svarade jag, fullt upp hela veckan o tävlingar osv i simningen.. mhm.. svarade hon, men du ska nog börja tänka på vad du äter och försöka gå ner i vikt. (samma sköterska sa till min yngre syster som vägde på tok för lite, att jo men dina klasskompisar väger mindre än dig så du ska nog gå ner lite i vikt, hon var lång för sin ålder mycket längre än klasskompisarna.) lite OT sry

men iaf jag började med långärmat varje dag, bara hemma jag hade linne/kortärmat, skämdes som en tok och mådde ännu sämre..
    nu lider jag inte av det på det sättet och min sambo sedan 1 år tillbaka hade inte reagerat på det förrän jag sa det här om dagen...

• Älskarlivet

Det har jag också. Jag är väldigt ljus i hyn så det syns tydligt på mig.
    Sen har jag små prickar också på överarmarna......

• Anonym (armen)

Anonym (nr1) skrev 2009-06-03 12:51:44 följande:

jag var i samma ålder och är nu 22. vet att jag pratade med skolsköterskan om det en gång, det enda hon sa till mig attja det är ju inte så snyggt, du kanske ska ta på dig en långärmad så andra slipper se det??!!samma skolsköterska som sa till mig när jag var 12-13 år att jag borde banta... jag vägde runt 40 kg till mina 155 cm då tränade simning och badminton, mådde inte dåligt av min vikt eller nått... hennes första fråga var tränar du något ? jo svarade jag, fullt upp hela veckan o tävlingar osv i simningen.. mhm.. svarade hon, men du ska nog börja tänka på vad du äter och försöka gå ner i vikt. (samma sköterska sa till min yngre syster som vägde på tok för lite, att jo men dina klasskompisar väger mindre än dig så du ska nog gå ner lite i vikt, hon var lång för sin ålder mycket längre än klasskompisarna.) lite OT srymen iaf jag började med långärmat varje dag, bara hemma jag hade linne/kortärmat, skämdes som en tok och mådde ännu sämre..nu lider jag inte av det på det sättet och min sambo sedan 1 år tillbaka hade inte reagerat på det förrän jag sa det här om dagen...
    hm....jag har gått ner en del hull från mina yngre dar, och har nu nått den kroppen jag trivs bäst i. Bara dessa armar som jag stör mig på...säkert ingen annan som ser...men tar man foton så ser man nyansskillanden direkt på mina armar...eller som sagt nu på sommaren med linne osv....gymmet är oxå lite jobbigt för då blir de extra flammiga när jag blir varm ch tar ut mig ordentligt. Man kanske kan kolla med en hudläkare...eller jag vet inte...de sitter ju lixom under...
    Man mognar väl till snart och bryr sig om annat än sina flammiga armar=)
Svar på tråden flammiga armar