• Anna M

taco tillbehör?

Finns säkert trådar om detta, men jag orkar inte leta.
    Funderar på att göra tacos. Har nog inte ätit det på fem år, så jag minns inte vad man brukar ha. Vilket bröd gillar ni mest?
    Röror och såser vill jag ha tips på oxå. Guacemole är ett måste, sen vet jag inte mer, haha...

• Svar på tråden taco tillbehör?
  • 071001

Jag vill ha både hårda skal och mjuka tortillabröd.
    Lök, gurka, tomat, sallad och majs är mina måsten till tacos samt salsa till.

• Shorona

Haha, mitt måste vid tacos är ju mjukt tacobröd, köttfärs med tacokrydda, färska championer, majs, gurka, sallad, röd lök, mild tacosås och min guacamole! Mums! Nu blev jag ju riktigt hungrig ju!

♥Niclas 061103 ♥Bf 091108
  • Bei Bei

Du kan väl ha precis vad du själv gillar.

Jag brukar duka fram tacosås (finns färdiga ju på burk som är goda. finns mild, medium & hot)
    guacemole
    riven ost
    fetaost
    annanas
    paprika
    gurka
    tomat
    rödlök
    någon form av sallad
    majs
    fefferoni
    cream fraiche
    köttfärs med taco-kryddning

Jag föredrar hårda skal, men det är helt och hållet en smaksak.

• Nilla83

Lök, gurka, tomat, majs, ost, röd paprika , sallad sen kan man ha tzaziki till det är gott. sen givetvis guacemole =). eller gräddfil vitlöks sås.
    kan ha vad man vill i sin taco vad man tycker är gott men det här brukar stå på bordet hemma hos oss när hela familjen äter.
    hårda skal o mjuk bröd

• Davidsmamma

Vi brukar ha;
    Köttfärssås med tacokrydda i, mjuka tortillabröd, creme fraiche, ost, gurka, tomat, sallad, tacosås, lök och guacamole.
    Creme fraichen smetar man ut på brödet innan man lägger ut allt, blir superduper gott!

• 071001

För mig är det gul lök som gäller och självklart har vi tacokryddad köttfärs till.

• Neko

Vi brukar ha:

Gul lök
    Gurka
    Tomat
    Dilldipp (sådan man har till chips, det blir jättegott, testa)
    Majs
    Avocado eller guacamole
    Ibland hackad isbergsallad

Lät spännande med fetaost, det måste vi testa =)

• Kanskedinsyrra

Minisubs är bra. Det är som små tråg ( hårda) men de blir lite sega av värmen från köttfärsen. behöver itne värmas. De är bra ( min kille spiller alltid, men dessa har varit super jättesmidigt för honom då de är så små, kille= sambon på 34 år... inte barn....... ;) )

Vi brukar ha en speciell grej i som vi gillar. Vi skär mozarella i bitar, å kryddar med nymald svartpeppar, salt, lite olivolja å hallonvinäger. Låter mysko men det är väldigt gott, både till detta å annan mat ex sallader...

• Neko

Minisubs är jättebra, håller med! Inte alltid det finns i affärerna dock.

Vanliga stora subs är dock ganska krångliga tycker jag.

Mozzarellaröran lät jättegott =) Vi har haft naturell mozzarella i ibland.

• Anna M

oj, tack alla för era svar!
    Nu måste jag välja lite bland era svar, eller kan man ha allt?? ;)

Svar på tråden taco tillbehör?