• J e n n i e

Hur länge kunde ditt barn ha stl 74/80? Och hur gammal är hon/han?

Min son är snart 5 månader och har 68 i stl nu. Jag börjar handla på mig nästa stl, dvs 74/80 och undrar hur länge ert barn kunde ha den storleken? För ju "äldre" barnet blir, ju längre tid använder dom samma storlek...

• Svar på tråden Hur länge kunde ditt barn ha stl 74/80? Och hur gammal är hon/han?
  • BejbyBoo

Ja, det undrar jag också. Min dotter började med strlk 74 för någon vecka sedan, när hon fyllde 5 månader och jag hoppas att hon kan ha de här kläderna lite längre än tidigare storlekar. Blir dyrt att köpa nya kläder hela tiden!

♥ Mitt hjärta brister av kärlek till dig min älskade dotter ♥
  • J e n n i e
    BejbyBoo skrev 2009-06-03 10:18:56 följande:
    Ja, det undrar jag också. Min dotter började med strlk 74 för någon vecka sedan, när hon fyllde 5 månader och jag hoppas att hon kan ha de här kläderna lite längre än tidigare storlekar. Blir dyrt att köpa nya kläder hela tiden!
    Ja det blir ju det! Jag hade en massa kläder i stl 62, och dom växte han ur på en månad..
  • pojkens

min kille är 6 månader och hade kanske st 74 i nästan en månad, inte mer dessvärre. Nu köper jag 80 eller 86 för jag har lessnat på att köpa allting i en storlek som han växer ur direkt. Oerhört irriterande. Så nu får han gå runt i stooora tröjor ett tag ...haha.

• 071001

Oj, wow, min lilla tös hade 74 när hon var runt året och 80 har hon kunnat ha efter 2-årsdagen t.o.m.

• J e n n i e

Sonen är rätt stor. Vid sista besöket på bvc vägade han 7750 gram och var 68 cm lång

• Sara och Henrik

Min dotter kan ha storlek 80 nu på kläder, hon blir 1½ år den 18 juni. Jag började använda storlek 74 på henne runt 10 månader.

Men sen är hon sorten som är liten och smal. Alla barn är ju olika.

sarajohanna.blogg.se** Älskar min dotter och sambo!!
  • J e n n i e
    J e n n i e skrev 2009-06-03 10:24:55 följande:
    Sonen är rätt stor. Vid sista besöket på bvc vägade han 7750 gram och var 68 cm lång
    Han ligger två kuror över medel på längden och en på vikten..
  • Sara och Henrik

Jag vet tex att min sambos son, som är född 24/12-08, den pojken använder 74-80 i kläder nu. Men han är en stor kille också. Väger över 9kg och längden kommer jag inte ihåg.
    Men jämför man min dotter med smabons son. Min dotter snart 1½ 10-11kg sambons son snart 6 månader 9-10kg

sarajohanna.blogg.se** Älskar min dotter och sambo!!
  • pojkens
    071001 skrev 2009-06-03 10:22:30 följande:
    Oj, wow, min lilla tös hade 74 när hon var runt året och 80 har hon kunnat ha efter 2-årsdagen t.o.m.
    min kille är oxå stor som sagt. Började på st 44 när han kom och är nu på 80 vid 6 månader. Hade varit billigare och enklare med lite mindre tillväxt...hehe.
  • BejbyBoo
    J e n n i e skrev 2009-06-03 10:24:55 följande:
    Och min dotter är född 28/12 och vägde för en vecka sedan 9 240 gram!
    ♥ Mitt hjärta brister av kärlek till dig min älskade dotter ♥
  • 071001

pojkens, ja för vår del har utgifter för klädinköpen varit väldigt få eftersom hon kunnat ha allt så länge.
    Hoppas bara att hon blir längre än mor sin som mäter 155 cm.

• shopahollic

vår 1åriga dotter som väger 10kg och är 76cm har fortfarande stl 80, hade 74 från 6-10månader ungefär och 74/80 dubbelstorlekar tills hon var ungefär 11månader.

• moeol

Min pojke är snart 9 månader och han väger 9560 och är 72,5cm,har precis börjat med storlek 80 till honom. Men han kan fortfarande ha vissa kläder i storlek 74. Dom växer så det knakar.

• saris2008

Min kille kunde ha 74 från 6 mån till 11 mån, sen gick han på strl 86 direkt. Jovisst kunde han ha strl 80, men det hade varit helt onödigt då 86 också passade. en del barn hoppar ju över storlekar.

• LiindaE

min son på 7 månader har strl 80 nu sitter som en smäck så han har väll växt ur det med snart

• Aurora Borealis

jag fick höra att 74 använder de ju lite längre, men tyckte att hon hade de när hon var 8-10 månader, stl.80 hade hon sedan lite längre. från 10-16 kanske. Jag tror att det är först stl 86 som de använder kanske nåt år eller så.

• sofia23

min son är1 år o 9 månader o han har st 80 än

• Yoyo123

Oj säger jag oxå, min flicka är lite mer än två år och hon har 86-92 nu...

• VictorsMamma

Mina tvillingar är ett år. Lucas kan precis få på sig strl 80, Julia har precis börjat använda 80 i vissa kläder.

Svar på tråden Hur länge kunde ditt barn ha stl 74/80? Och hur gammal är hon/han?