• Anonym

Kejsarsnitt= överhäng?

Ni som har gjort kejsarsnitt, hur ser eran mage ut? "hänger den över" snittet mycket eller är magen som förut fast med ett ärr på? Jag har ganska mjuk mage med ganska mycket skinn pga tidigare grav men är inte tjock, så jag är rädd att skinnet kommer hänga över själva ärret efter ett snitt. Kanske låter som ett litet problem men jag oroar mig mycket över detta och har alltid haft komplex över min mage. Tacksam för svar:)

• Svar på tråden Kejsarsnitt= överhäng?
  • Anonym

jag har en slapp mage och min dotter fyller ändå tre år .. den hänger lixom lite.. och är "skrynklig".. och jag gjorde akut kejsarsnitt.. Hatar min mage, men det är det värt. har världens finaste och underbaraste dotter. Jag skäms över min mage ute på stranden om jag är med kompisar, men har jag min dotter med mig skäms jag inte det minsta..

Tydligen går inte detta träna bort helt utan måste opereras. det är vad jag hört och läst. och jag tränar min mage, men inte på "heltid" så kanske därför.. hehe

• Splach

Jag har varit gravid två gånger, senaste gången gjorde jag kejsarsnitt. 

Tycker inte min mage hänger något alls över självaste snittet. 
    Däremot har jag lite "gravidmage" dvs inte sveriges plattaste mage, men då har jag heller inte gjort ett smack för att träna den heller {#lang_emotions_tongue_out}
    Ja jag har en helt vanlig mage som man har efter att man varit gravid, en liten mjukis. 
    Men den hänger inte! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-06-03 11:35:22 följande:
    jag har en slapp mage och min dotter fyller ändå tre år .. den hänger lixom lite.. och är "skrynklig".. och jag gjorde akut kejsarsnitt.. Hatar min mage, men det är det värt. har världens finaste och underbaraste dotter. Jag skäms över min mage ute på stranden om jag är med kompisar, men har jag min dotter med mig skäms jag inte det minsta..Tydligen går inte detta träna bort helt utan måste opereras. det är vad jag hört och läst. och jag tränar min mage, men inte på "heltid" så kanske därför.. hehe
    Men hur lägger dom snittet när det blir akutsnitt? som vid planerat snitt eller? Förr snittade dom ju längs med magen om det blev akut...
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-06-03 18:41:12 följande:
    Men hur lägger dom snittet när det blir akutsnitt? som vid planerat snitt eller? Förr snittade dom ju längs med magen om det blev akut...
    Vid akutsnitt snittas man med bikinisnittet. 
    Det är enbart vid urakut snitt, då barnet helst skulle vara ute redan som dom gör från naveln o neråt istället för bikinisnitt. 
    Dvs ett vanligt akut snitt, är som ett planerat snitt i utförande. 
    Medans urakut är från naveln o ner. 
  • alvaereva

Jag har bilder i mitt galleri under starka bilder. Blev akutsnittad!

• Anonym (snittbritt)

Jag har fött en gång "vanligt" och en gång med snitt.
    Min mage är hyfsat platt med ett ärr på. Inget överhäng.
    Jag klurar lite på om överhänget till viss del beror/hänger samman med övervikt!?

• Anonym (snittbritt)
    alvaereva skrev 2009-06-03 19:34:30 följande:
    Jag har bilder i mitt galleri under starka bilder. Blev akutsnittad!
    Fin mage! Så inbillar jag mig att min också ser ut
  • alvaereva

Anonym (snittbritt) skrev 2009-06-03 19:44:20 följande:

Fin mage! Så inbillar jag mig att min också ser ut
    Tack
  • Anonym

ja oj vilken fin mage du har, helt stram:) så ser dock inte min ut:( jag är inte tjock men skinnet är väldigt slappt, särskilt där snittet kommer läggas...

Svar på tråden Kejsarsnitt= överhäng?