• Anonym (hispan)

Affärsresa till Leipzig i Tyskland..

Min kille ska åka på affärsresa till Leipzig med höjdarna på jobbet. Jag känner mej fruktansvärt orolig för vad dom ska hitta på där på kvällarna. Ser framför mig hur dom blir bjudna på porrklubbar, strippbarer, prostituerade o.s.v. Är det någon som känner till hur affärslivet ser ut där och hur sederna vid kurser och liknande ser ut. Är mina tankar befogade? Vill inte bara ha tröstande svar utan har ni hört, varit med om något liknande så berätta. Jag har hört lite grann om att det kan förekomma sådant här i tyskland, men jag vill ha mer information om det. Snälla! jag vill inte sabba min killes resa genom att anklaga honom redan innan han åker men jag är så orolig och svartsjuk redan innan.

• Svar på tråden Affärsresa till Leipzig i Tyskland..
  • Good News

Oroa dig inte!

Jag har rest i affärer lite överallt i 20 år. Vill man skitna ner sig så går det lika bra i Degerfors som i Leipzig.

Lita på din kille eller lämna honom, det går ju inte att oroa sig hela tiden! Berätta möjligen en gång (bara) din inställning runt om trohet od och kolla så att han har samma värderingar som du.

• Anonym

Jag har lite erfarenhet av affärsresor men kanske inte på samma sätt som du menar.
    Frågan är om du känner att du kan lita på din kille?
    Kanske du ska tala om för honom att du är orolig så kanske han förstår och ni kan prata ut om detta?
    Tyvärr kan jag inte ge dig mera råd men jag vet hur du känner dig.

• Signatur

Min man har varit på affärsresa i Tyskland typ en miljard gånger (nåja, lite överdrivet). Aldrig någonsin har det hänt att han har blivit medtagen på porrklubb eller liknande. Nu vet jag iofs inte inom vilket område din karl jobbar, men jag skulle säga att det är precis lika vanligt eller snarare ovanligt att det händer i Tyskland som i Sverige.
    Både Tyskland och Sverige är germanska land och sederna ganska lika. Tycker inte att du ska vara orolig.
    Skulle det mot förmodan hända så kan din man tacka nej utan att det blir några sura miner för det.

(Och jag har både släktingar i tyskland och har bott där korta tag så jag anser mig ha hyfsat bra koll på landet).

• Good News

Ja just det ja. Jag har inte heller blivit medsläpad på några dåligheter i Tyskland!

Det har man däremot försökt i Polen, Ungern och en del andra före detta Östblocksländer. Men aldrig i östra Tyskland.

• sötäpplet

Om han är din karl så är han din karl. Och du har koll p din karl och vet att ni delar samma värderingar och åsikter om otrohet. Eller hur?!

Annars är det, som Good News säger, dags för ett sådant snack.

Därefter. Det går alltid att tacka nej. Och eftersom han är din karl. Din förnuftiga, kärleksfulla, jämställda karl som bara vill ha dig, dig och återigen dig. Kommer han att tacka nej, gå tillbaka till hotellrummet, ringa dig och berätta den sanslösa historien att NÅGON fått försig att HAN av alla människor skulle vara intresserad av att gå på något så billigt och smaklöst som en PORRklubb. USCH!!

Och ja, följande inträffade för en kompis, kompis till min kille. Han och hans handbollslag var på resa i Bulgarien. Killarna drog iväg på porrklubb en kväll, och kvar stod den här killen så genom äcklad av sina kompisars beteende att han gick hem och ringde sin flickvän. Han var otroligt upprörd!

• Utopia

Jag tror nog att det kan förekomma överallt. Även här i sverige. OM dina tankar TS är befogade eller inte beror på hur din kille är och vilket förhållande ni har. Ni måste reda ut det och hur ni ser på det och kommer till en gemensam ståndpunkt som båda är nöjda med. Att du är orolig är inte nåt dåligt i sig. Du bryr ju dig om honom och er. Men det får inte gå till det att du skulle bestämma vilka resmål etc som är ok eller inte.

Det kommer alltid upp till din kille vad han gör och inte gör när han åker iväg. INGEN kan tvinga honom att göra nåt som han inte vill, oavsett vad de "erbjuder". Det gäller att din kille är stark och att ni litar på varann.

• Anonym (hispan)

Min kille vet precis vad jag anser om sådana saker, och jag tror inte att han skulle fara om situationen var annorlunda. Jag menar han blir bjuden på allting, det är "cheferna" som far. Även om han har pondus betvivlar jag starkt att han skulle våga säga ifrån. Och i och med att ämnet är så känslig så tror jag inte heller att han skulle vara ärlig mot mej, för jag flyttar om han gör något sådant, och det vet han om. Skulle det hända kommer jag aldrig att få reda på något. Och eftersom jag vet att han inte säger nåt så kommer jag inte att kunna släppa tanken på att tänk om. Jag vet om mina brister så ni behöver inte påminna mig om att jag diskuterar knäppt... Men det är inte så lätt när man väl fått tanken och har hört vissa skräcksenarior som folk berättat. En som jag känner följde med på en resa till Prag. Killarna gjorde allt för att göra sig av med kvinnorna i gänget för att de skulle på porrklubb. Men tjejerna gav sig inte utan hakade på, men blev inte insläppta på klubben, så ingen gick dit. De gjorde detta för att "rädda" en kille som var nygift och nyss fått barn och inte vågade säga ifrån att han inte ville fara dit. Jag tror att det är lätt att det uppstår grupptryck när män är ute och dricker tillsammans. När katten är borta dansar....o.s.v.

• Whippet Monday

Men det behöver ju inte hända nåt bara för att han går på strippbar, eller?

• Anonym

Jag vill aboslut inte oroa dig, även fast jag kanske gör det ändå med det här inlägget. Alltså, det är ju faktiskt så att det är lite annorlunda i tyskland vad gäller prostitution strippbarer, porrklubbar osv. Allt sådant är ju lagligt och inte något som dom direkt gömmer.
    Av mina, min killes och min killes kompisars erfarenheter är det mycket vanligare än man tror att killar har haft sex med prostituerade utomlands eller så, kanske tjejer också men det har jag ingen erfarenhet av. Detta var helt nytt för mig innan jag träffade min nuvarande kille, men nu har jag förstått att fler än man trott har haft det.

Detta betyder ju definitivt inte att din kille kommer att göra ngt sådant. Har man en trogen man behöver man ju inte oroa sig för det. Ska man oroa sig för att han är otrogen så är det kanske till och med troligare att ens kille har en affär på jobbet eller så...

säg åt honom precis det du vill. Antingen att du inte vill att han ska gå på sånna ställen om det är det du vill....Men jag kan också säga att jag har varit på stipklubbar i hamburg några gånger och även fast det är massa nakna tjejer eller killar där så kan det vara rätt oskyldigt. Så länge man inte gör ngt såklart...jag skulle nog våga låta min man gå på strippklubb utan mig, så länge det inte var varje dag.....

Ta ett snacka med honom!

KRAM

• Andrés mamma

Vill bara säga - min var i Holland, Amsterdam......du kan ju gissa vad man inbillade sig då.....

Det går inte att fundera så mycket på vad som kan hända - det gäller att inse att man kan faktiskt möta nån på BP som man blir kär och förälskad i!!! Man behöver inte åka till Tyskland för det....

• lillan77

Min FD va i tyskland hur mycket som helst unde vår tid..En gång va han där i 6 veckor
    Ibörjan tänkte jag oxå som du men jag släppte det såsmåningom.Man måste ju försöka lita på sin kille ändå och han va absolut inte den typen som va otrogen..Han berättade att han och en arbetskamrat hade hamnat på "fel gata" och insett det och gick därifrån direkt..Det va jag ju tvungen att lita på oxå..Hemskt jobbigt med karlar som reser men prata med honom om hur du känner..Han vill säkert lunga dig

• Trollet73

Jag bor i Dresden, inte långt ifrån Leipzig. Jag tycker inte du behöver oroa dig det minsta. Det förekommer inte alls så många strippklubbar, porrklubbar o.s.v här som du verkar tro. Om han hade åkt till Hamburg på affärsresa hade det kanske varit troligt att de hade varit på reperbahn på kvällen och gått in i någon strippbar, men det hör ju nästan till om man åker dit. Men i andra städer är det absolut inte vanligt med en massa sådana klubbar, man får nog anstränga sig en hel del om man överhuvudtaget ska hitta dem (som "turist"). Så jag tror absolut inte att du behöver oroa dig.

Svar på tråden Affärsresa till Leipzig i Tyskland..