• lelle

Vattnig mens

Vet någon vad vattnig röd mens kan bero på? Jag förstår ju att ingen kan säga precis vad det beror på för mig, men kanske har någon upplevt samma sak. Kan ju lika gärna passa på att fråga när jag ändå tittar in här.

Jag har nu i två månader haft nästan saftliknande menstruationer (ursäkta liknelsen). Jag brukar annars ha rätt seg och mörk mens.

Jag vet att jag tidigare haft små ofarliga cystor (eller vätskefyllda blåsor), men har inget ont av dem. Kan det vara de som spricker i samband med menstruation och ger en vattnigare mens?

Undrar som en flundra.

• Svar på tråden Vattnig mens
  • Vattnigt

Undrar också vad vattnig mens betyder.  Har också oftast haft seg mörkröd mens som hon här ovan. 

Fick vattnigare ljusröd mens förra sommaren när jag fyllde 41, fick också lite oregelbundnare
    och kortare mens då.

Jag kände någon slags förändring i kroppen/mensen, kanske på grund av hård stress, och kanske var det bara mentalt, att jag började tänka på min ålder. Har aldrig haft så stor koll på min mens innan. 

Kan vara förklimakteriet, men i såna fall blir det långt, för mamma och mormor hade mens tills de var 56 år...

Så nu undrar jag vad vattnig mens beror på?  Har det med åldern att göra, eller något annat, och vad
    är det tecken på?

Har haft lite seg mörkröd mens under denna mens igen, som jag är van vid på någon tampong tror jag, men sen sån där vattnig.

Jag tycker det är obehagligt!  Har googlat men får inget svar. Jag är singel utan sexliv och har aldrig varit gravid. 

Svar på tråden Vattnig mens