• Nemiia

Vad behöver man köpa till nyfödd baby?

Hej!

Det finns säkert redan en tråd om detta men jag startar en ny.
    Jag väntar mitt första barn, visserligen är det ett bra tag kvar men man har ju ändå börjat fundera på vad som behöver införskaffas.

Det här med vilka saker man behöver tycker jag känns som en djungel!
    Därför vänder jag mig till er som har lite erfarenhet. Vad behöver man egentligen köpa till nedkomsten? Då menar jag i klädväg, tillbehör till barnvagn och spjälsäng saker som man behöver i vardagen m.m.
    Någon som vill dela med sig?

• Svar på tråden Vad behöver man köpa till nyfödd baby?
  • Henrik33

bröstpump, blöjor, bodys, tvättlappar, skötbord, babyolja, badbalja o en jävla massa annat.

• Nemiia
    Danitrass skrev 2009-06-03 12:07:54 följande:
    Det är dumt att köpa för mycket innan. Det är bättre att vänta och se vad man behöver.
    Jo det kan du ju ha rätt i men man måste ju ändå ha en bas hemma när bebben kommer
  • Fiaapluttan

Som sagt är det dumt att köpa så mycket saker innan... bara det som är absolut nödvändigt som lite kläder, blöjjer mm. Jag gjorde det misstaget med mitt första barn, köpte en massa saker som jag sen inte tyckte ja behövde.
    Ett tips som kanske man inte tänker på är att köpa många små handdukar. På IKEA finns det små handukar på babyavdelningen som jag använder till allt. När dom spyr eller när man ammar osv. Dom är superbra att ha med sig i skötväskan när man är iväg.

Lycka till!!!
    Kram

• Nemiia
    Fiaapluttan skrev 2009-06-03 12:18:32 följande:
    Som sagt är det dumt att köpa så mycket saker innan... bara det som är absolut nödvändigt som lite kläder, blöjjer mm. Jag gjorde det misstaget med mitt första barn, köpte en massa saker som jag sen inte tyckte ja behövde. Ett tips som kanske man inte tänker på är att köpa många små handdukar. På IKEA finns det små handukar på babyavdelningen som jag använder till allt. När dom spyr eller när man ammar osv. Dom är superbra att ha med sig i skötväskan när man är iväg. Lycka till!!! Kram
    Tack så mycket för handdukstipset :) Det ska jag anamma
  • nelli08

Min favorit amningskudde :)
    Även att jag inte ammade så hade jag nytta av den. Lillan låg bra där & åt & jag slapp få ont i armen :) 

• MariaPe

Amningsbh köp minst två och minst en strl större än vad du brukar har! Amningsinlägg finns att köpa storpack på apoteket!
    Bodys helst omlottbodys mycket lättare att ta på!
    Sen är det blöjor, tvättlappar och håller med Fiaanpluttan IKEAS tvättlappar, ser ut som små handdukar heter iallafall krama de är suveräna använder dem till allt!
    Sen är det skönt att ha lite filtar finns fina bra och billiga på IKEA!

Hoppas det hjälpte! och lycka till

Svar på tråden Vad behöver man köpa till nyfödd baby?