• johanna christoffer

tappat bort måttet till mjölkersättningen..hur gör jag nu?

jag har tappat bort måttet.
    ett mått är 4,3 g. jag behöver 5 skopor vilket blir totalt 21,5 g.

hur ska jag göra ? nån som har ett mått och kan jämföra med nåt?
    jag har ringt nestle men ingen svarar där.

mjölkersättningen jag har är nan 1 från födseln.

tacksam för svar

• Svar på tråden tappat bort måttet till mjölkersättningen..hur gör jag nu?
  • Lenchen77

Du får nog helt enkelt köpa ett nytt, om du inte vill höfta. Annars kanske någon här kan jämföra ett mått med tex en tesked (mått).

• Spättan i Midgård

Ett mått till Nan är lite mer än en halv matsked.... Jag mätte precis! Men jag skulle ändå rekomendera dig att köpa ett nytt paket, eftersom det är skopor i alla och det lär väl gå åt...

• johanna christoffer

nestle nan 1 från födseln

• johanna christoffer

jag ammar annars men har ersättning hemma i fall att jag inte har pumpat ur mjölk. ska iväg snart och min kille ska va hemma med våran dotter,,hinner inte till affären innan..bor på landet...

• ELIsa82

Spättan i Midgård skrev 2009-06-03 12:52:51 följande:

Ett mått till Nan är lite mer än en halv matsked.... Jag mätte precis! Men jag skulle ändå rekomendera dig att köpa ett nytt paket, eftersom det är skopor i alla och det lär väl gå åt...
    då vet du ju att det är lite mer än en halv matsked, vid ett tillfälle skulle jag iaf kunna tänka mig att räkna halva matskedar och sen ta lite till - eftersom du ger bröstmjölk de andra målen kan det ju inte vara någon fara. huvudsaken är väl isf att den inte blir för tjock i konsistensen?! vågar du så kör på det - det skulle jag göra
  • johanna christoffer

har nån lust att titta om 5 mått blir lika mycket som en halv deciliter??

• ELIsa82

det blir inte riktigt en halv deciliter, typ två mm under strecket

• johanna christoffer

okej! tack så mycket för alla svar!

Svar på tråden tappat bort måttet till mjölkersättningen..hur gör jag nu?