Blanka släta ben - hur gör ni?
Sommarvärmen är äntligen här!
Men...
...mina ben blir alltid rödprickiga och knottriga oavsett om jag rakar eller vaxar.
Ni som har så där snygga blanka släta ben, hur gör ni???
Sommarvärmen är äntligen här!
Men...
...mina ben blir alltid rödprickiga och knottriga oavsett om jag rakar eller vaxar.
Ni som har så där snygga blanka släta ben, hur gör ni???
för att dom ska vara blanka måste man smörja smörja o smörja året om, jag smörjer morgon o kväll o efter dusch
Veet hårborttagningscreme. Dock har jag lätt att få torra ben så det gäller att smörja också ;)
Nu har ju inte jag särskilt snygga ban, då ... men de är åtminstone släta och utan röda prickar. Jag epilerar bort håren. Det tycker jag de blir släta av ... i alla fall blir mina ben det.
Använd rakgelé när du rakar benen, inte tvål o se till att hyveln är ny. Efter är det bara att smörja smörja smörja...
Tack för tipsen!
Steg 1 direkt är att smörja mer.
Jag får aldrig rödprickiga ben lr nått, smörja måste jag dock göra annars ser jag torr ut.
Däremot brukar jag använda babyolja när jag rakat bikinilinjen, kan inte med rakvatten, svider alldeles för mycket.
testa lite barnolja efter rakningen... annars är det bra att "peela" på stranden...
Toddes mamma skrev 2009-06-03 15:40:34 följande:
Jag tar Veet krämen och sedan tar jag bort den med rakhyvel. Benen blir mjuka, släta, lena o det varar länge
Har aldrig behövt smörja en massa...
Laser och olivolja. :)