• en blev två

Någon som bott på Apple Hotell i Göteborg?

Vi funderar på att åka dit i helgen, skulle vara kul och veta om det är ok och hur enkelt det är att åka in till Liseberg

• Svar på tråden Någon som bott på Apple Hotell i Göteborg?
  • Junior mint

Har aldrig bott där, (är göteborgare ) men det ligger lite off faktiskt. Inte så mycket shopping och restauranger runtomkring där.
    Om ni kan tänka er lägga lite till så kan jag tipsa om hotel som typ Hotel Onyxen eller Hotel Flora. Båda är små hotel som ligger smack mitt i stan. Onyxen är dessutom jätte nära Liseberg.

• HelenaMM

Bor också i Göteborg och har inte provbott Apple, men det ligger utmed motorvägen på infarten mot Göteborg och ser ganska trist ut, som sagt inte mycket kul i närområdet. Kolla tex "Maria Erikssons privata rumspensionat" som ligger på en parallellgata till Avenyn. Där kan man också hyra små lägenheter eller rum med pentry till ett bra pris. Spar Hotell i Majorna brukar vara billigt, visserligen också en bit in till centrum (typ 15-20 min med spårvagn), men mycket mysigare område.

• en blev två

Tack för era svar, ska genast kolla dom andra förslagen ni gav mej.
    Nej det ser vekligen inte speciellt kul ut utifrån men de ser ganska ok ut på bilderna innifrån.
    Problemet är att vi behöver ha plats för 2 spjänsängar plus en 4åring. En del hotell har inte plats för det eller också är dom ganska dyra.
    Ska leta vidare

• star83

vi bodde på det hotellet, men det var ingen höjdare faktiskt.. är lite sjattigt och ser ut som dom har plockat ihop lite möbler på måfå, ser definitivt inte ut som på bilderna.. trevlig personal dock. och ja det ligger lite off men det går spårvagnar bara en liten bit från hotellet så det är inte svårt att ta sig till city

Svar på tråden Någon som bott på Apple Hotell i Göteborg?