• Barbamama

Lila karamellfärg

Vart hittar man lila karamellfärg?? Tänkte göra en lila gräddtårta till min Barbafinälskande dotters treårsdag.

• Svar på tråden Lila karamellfärg
  • Barbamama

Hmmm, vart hittar jag blå då??? Där jag kollat har de bara haft grön, röd och gul...

• Steka

Jag köpte blå karamellfärg från Dr oetkers i en vanlig icabutik

• yrboll

Du kan blanda gul och grön- så blir det blått.
    Ta inte för mycket av den gröna...

• levandecharader

Kolla på panduro.se. där finns det massor av olika färger, vet inte om det finns lila men du kan ju ha tur

• Barbamama
    yrboll skrev 2009-06-03 16:52:13 följande:
    Du kan blanda gul och grön- så blir det blått.Ta inte för mycket av den gröna...
    Jo, fast då skulle jag måsta blanda med rött sedan, för att få lila... och när jag blandat alla tre förut så har det blivit någon konstig svart färg...
  • Barbamama
    Queequeg skrev 2009-06-04 21:43:58 följande:
    Lila färg finnas annars att köpa på www.kakburken.se under pastafärg, som är bättre och drygare än karamellfärg,  eller på www.cakedesign.se (de har även en fysisk butik) JAg använder mig bara av pastafärger
    Går sån att använda för att färga grädde då??? DEt står ju att degen ska knådas, och jag brukar inte knåda grädde så ofta... funkar den att vispa ihop med grädden??
  • Queequeg
    Barbamama skrev 2009-06-05 16:35:03 följande:
    Går sån att använda för att färga grädde då??? DEt står ju att degen ska knådas, och jag brukar inte knåda grädde så ofta... funkar den att vispa ihop med grädden??
    Ja, det funkar precis som med karamellfärg
  • Barbamama
    Queequeg skrev 2009-06-05 23:04:53 följande:
    Ja, det funkar precis som med karamellfärg
    Okej, coolt!! Kanske får ta & beställa hem det då!! Brukar det gå fort??? Hon fyllar ju snart, lillhjärtat...
    Tack för tipset iaf!!!
Svar på tråden Lila karamellfärg