• browniieee

    Hjälp, sätta fast jeansknapp

    Världens löjligaste fråga kanske men hur sätter man fast en jeansknapp på ett par jeans?
    Jag köpte ett par jeansshorts igår men det fattades en knapp på denna. Fick med en knapp i butiken att sätta fast, har även den gamla, men de ser inte likadana ut (dvs. ifall jag monterar på knappen som jag TROR att den ska monteras så är det en spik som sticker ut från knappen...) Hur gör jag?

  • Svar på tråden Hjälp, sätta fast jeansknapp
  • Elyelle

    Jeansknappar brukar ha tva delar. En del, som ser ut som en liten spik och en del, som ar sjalva knappen.
    -Ta "spikdelen" och tryck den igenom tyget (dar knappen ska sitta), sa att den vassa spiken hamnar pa framsidan.
    -Tryck "knappdelen" pa "spikdelen". Om den ar svar att trycka fast, kan du ta hjalp av en hammare (satt knappen mot bordet och hammra pa spiken).

    Kolla noga, sa du lagger knappen pa ratt stalle, da den inte ar sa enkel att ta bort och kan inte ateranvandas.

  • challe 1

    hamra inte direkt på knappen. då kan den bli platt och väldigt svårt att knäppa sen. jag brukar använda bits tror jag det heter. tillbehör till borrmaskin som har ett hål i sig. förstår du vad för grejer jag menar? sätter iaf hålet över piggen i knappen så man bara hamrar på själva plattan runt om piggen.

  • browniieee

    Jag gav mig på det igår då jag inte fick svar men hela knappen blev sned och böjd, total förstörd... Måste hitta en ny knapp nu, hade ju bara en som följde med Jeansen...

  • challe 1

    trist. hoppas du hittar någon snygg knapp. kan du inte ha överdelen av knappen till någon underdel från en annan knapp?

  • browniieee

    challe 1 skrev 2009-06-04 08:22:47 följande:


    trist. hoppas du hittar någon snygg knapp. kan du inte ha överdelen av knappen till någon underdel från en annan knapp?
    ne det går tyvärr inte, allt blev böjt.
  • browniieee

    challe 1 skrev 2009-06-04 08:29:05 följande:


    usch då. hoppas du hittar någon snygg knapp.
    Ja det lär vara ett mysterium hehe. jag som vill ha på mig de idag liksom *ler*
  • browniieee

    challe 1 skrev 2009-06-04 13:25:52 följande:


    går inte att ha ett skärp i stället?
    jo det gör det men vill inte vara bunden till att ha ett skärp på...
Svar på tråden Hjälp, sätta fast jeansknapp