• Mejasmorsa

Bitringen smälte..

Köpte en kylbitring idag till dottern. Den tålde inte att bli steriliserad så den smälte..gjorde jag något fel eller? Kokade typ 5 min..

• Svar på tråden Bitringen smälte..
  • Annelis Mamma

Vad stod det på förpackningen ??
    Stod de att den skulle koka så kan de reklamera den.

• zeebra

Bitringarna jag har köpt står det att man ska diska med diskmedel men absolut inte koka kanske därför.

• Runguska

Vi har en och den fick inte kokas, kan säkerligen vara olika mellan olika märken, men det är alltid bäst att kolla. (Vuxna ska inte heller bita i den tydligen )

• No Air

Jag har för mig att man absolut inte skulle koka en bitring, inte som man gör med nappar och flaskor osv...

• Mejasmorsa

Det stod ingenting på men jag trodde det var "nödvändigt". Ska höra där jag köpte..

• Cecci78

är det sån där vätska i? Vi har en sådan kylring och den ska man nog inte koka sen finns det ju de som är helt i gummi eller vad det är (esskas tex) de går att koka

• Mejasmorsa

Ja det var en sådan med väska i, det och gummi. Den är från Sassys, köpt på Barnens Hus.

• Daggdroppen

Jag tror inte man kan koka bitringar! Inte vår iaf...

♥Mina älsklingar William och Julia♥
  • Nadjis

Vi hade en sån med vätska i och den skulle inte kokas.

• Cecci78
    Mejasmorsa skrev 2009-06-03 18:05:12 följande:
    Ja det var en sådan med väska i, det och gummi. Den är från Sassys, köpt på Barnens Hus.
    då är jag nästan helt säker på att man inte kan koka dem, de är väl i plast och det smälter väl när man kokar
  • Mejasmorsa

Uhh va det är lätt att vara efterklok. Den smälte iaf inte totalt..blev lite bucklig bara

Svar på tråden Bitringen smälte..