• missxl

Min son använder trosor...

Min son är 5½år och har två systrar som är 2½år... Under ett par månader har han intresserat sig för deras trosor och använt dom utanpå sina kalsonger men även gått in på sitt rum och bytt om till trosor "ismyg"...

När jag skulle lägga in kläder i hans garderob låg där en hel hög med trosor,en baddräkt och en utav mina bh:ar ;)

Varje kväll när man kommer in på kvällen och lägger på honom täcket när han sover har han bytt om till trosor!

Nån som varit med om samma sak? Tyder detta på någonting eller tillhör det utvecklingen?

Detta är ju inget stort problem överhuvudtaget men jag är nyfiken på vad ni tänker/tror om detta?

• Svar på tråden Min son använder trosor...
  • linjes

Han kanske tycker dom är finare än tråkiga kalsonger

• Jenniii

Min bror han testade mina kusiners klänningar när han var liten och idag är han sambo och pappa till 5 så det är nog ingen fara. =)

• alvaereva

Hihi va sött!

Bra att han har en mamma som inte ser det här som ett problem!

• missxl
    alvaereva skrev 2009-06-03 19:36:15 följande:
    Hihi va sött! Bra att han har en mamma som inte ser det här som ett problem!
    Nej problem är det ju absolut inte men man undrar ju vart det ska leda

Visst rosa och glitter är ju betydligt mycket roligare än ett par svarta kalsonger
  • alvaereva
    missxl skrev 2009-06-03 19:44:09 följande:
    Nej problem är det ju absolut inte men man undrar ju vart det ska leda Visst rosa och glitter är ju betydligt mycket roligare än ett par svarta kalsonger
    Vad menar du att det skulle leda? Han är ju liten och så länge han använder UNDERKLÄDER så spelar det väl ingen roll vart dom hängde i affären innan ni köpte dom?
  • missxl

Nej det spelar ingen roll alls, men som säker du vet oxå så är barn vädigt snabba med att påpeka att "det där är trosor så sådana kan INTE killar ha osv" och det är synd! Men hemma får han ju givet vis ha på sig vad han vill!!

Vart det skall leda menar jag bara om det kan vara tecken på något han "saknar" eller inte känner sig bekväm med!

Det är ju jätte sött och han får ha på sig vad han vill men fördommarna är tyvärr stora i dagens samhälle, och han är nog för liten för att kunna handskas med dom ännu!

Svar på tråden Min son använder trosor...