• the M Bitch

Bra glasögon hos Specsavers?

Jag behöver nya glasögon och funderar på att handla hos Specsavers.
    Men jag undrar om någon kan uttala sig om kvalitén?
    Det borde ju vara någon hake när det är så billigt?
    Handlade hos Blic (ingår nu i Specsavers) för rätt många år sedan och då lossnade antireflex-behandlingen efter en månad. Det vill jag inte vara med om igen.

• Svar på tråden Bra glasögon hos Specsavers?
  • FruMähler

det har hänt för mig på synsam ...
    jag handlar på specsavers å jag är mer än nöjd...de till å med levererade mina glasögon med taxi för att jag sulle få dem i tid till balen när de inte höll leveranstiden de sagt från början

• Gurkan

har handlat i många år från specsavers och jag är nöjd!
    Visst kand et hända att någon skruv behövts dra åt men med tanke på priset (strax under 4000 för två par bågar med glas och behandling + synundersökningen) så är jag mer än nöjd.
    fick dessutom hjälp att plocka ut snygga bågar som dessutom klarar av att jag inte tar och specialslipar dem för att de ska bli smalare (flaskbottnar). Blev övertalad till ett par, var väldigt tveksam men just det paret har fått mest komplimanger och när jag vant mig vid dem så är de riktigt snygga!

• svischan

Jag har också glasögon från specsavers och är helnöjd.

Jag fick syn på deras erbjudande "2 för 795" eller vad det var och nappade.
    Enda nackdelen enligt mig var att de tog tog för givet att jag ville ha diverse behandlingar a 600 kr paret, vilket jag inte ville. Jag tänker byta glasögon en gång i halvåret istället, det har man juh råd med isfall. Men just den biten tog en stund att prata bort, att jag faktiskt bara ville ha glaset och bågarna. Det är säkert på alla behandlingarna de tjänar mest pengar.

Men jag rekommenderar dem ändå, jättenöjd med kvaliten, har haft mina ett par månader nu dagligen och inga konstigheter alls!

• the M Bitch

Det låter ju bra!
    Nu gäller det bara att få en tid. Tydligen var det rätt fullbokat nu i juni, eftersom de har kampanj...

• FruMähler
    FruMähler skrev 2009-06-03 19:50:04 följande:
    det har hänt för mig på synsam ...jag handlar på specsavers å jag är mer än nöjd...de till å med levererade mina glasögon med taxi för att jag sulle få dem i tid till balen när de inte höll leveranstiden de sagt från början
    glömnde att säga att vi har 5 mil till närsta butik...
  • Petrasis

Är också nöjd med mina glasögon jag köpt där. Har dock bara köpt ett par där som jag inte använder så ofta eftersom jag mest har linser men än så länge håller de

• Fille Fjonkan

Jag har hunnit köpa 4 par glasögon till mig och 2 par till sonen där. Alla har uppfyllt våra förväntningar och hållt bra. De första glasögonen jag köpte till mig där hade jag i 7 år innan de till slut gick sönder för 2 år sedan. Nu har jag köpt exakt samma båge igen. Saknade den

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • the M Bitch

Fast det är ju en smaksak

LabolinaB skrev 2009-06-07 19:08:15 följande:
    de är inte så snygga där bara...
Svar på tråden Bra glasögon hos Specsavers?