Tatiin skrev 2009-06-03 21:35:57 följande:
Vår dotter blir 7 månader på fredag. Hon har varit ganska mammig hela tiden, helt förståeligt med tanke på att jag ammat, och fortfarande gör det till viss del. Hennes pappa var hemma med oss på heltid tills hon var ca 5 månader. När hon var 4 månader provade jag att gå på bio, dvs vara hemifrån ca tre timmar. Hon skrek ungefär 2,5 timmar, oavsett vad pappa gjorde. Blev lugn så fort jag kom innanför dörren i stort sett.Iaf, hon är som sagt snart 7 månader nu. I lördags var jag borta 10-01, och hon och pappa hade haft en jättemysig dag. Det enda som varit lite trixigt var nattningen, men inget de inte fixade. Det jag vill komma fram till är alltså att det ändrar sig med tiden! Han blir större och mer nyfiken på världen, inte bara mamma. Mitt råd är alltså att ha tålamod. Jag vet att det är frustrerande, men det kommer med all säkerhet ge med sig så småningom.
Skönt att det funkar för er nu!
Jag har inget tålamod just nu, men det måste jag såklart ha.
Tänker börja joba med detta målmedvetet nu. Ska vara hemma och låta honom försöka natta etc. Kanske kan man göra det gradvis på nåt sätt?