Mola+levande foster?? desperat efter info och hjälp!! (lite långt)
Hej!
Det är så att jag är gravid i vecka 9, har varit inne på akuten två ggr på mindre än två veckor pga kraftiga smärtor och blödningar + "vätska". nu hade jag ett besök på gyn som jag inte vet hur det gick egentligen.
Det visade sig att i min livmoder finns det ett levande foster som växer som det ska, MEN det fanns två "rum" till i livmodern, i båda var det fyllt av vätska men i det ena var det något mera men dem vet inte vad. jag fick ta blodprov som visade högre hcg nivå än vanligt.
Dem spekulerade i Mola innan blodprovet och sen fick jag en ny tid för blodprov och undersökning nästa vecka igen, någon därute som har information att tillge mig? eller som har haft Mola och ett levande foster? vad kommer hända om det visar sej att det är Mola. Fick ingen info om vad det är eller vad som sker ifall det är det. läkaren spekulerade också i att det kan ha vart flera foster som inte gått vägen?
Kan det vara så att hcg nivån är högre om det har vart mer än ett foster?
är helt förtvivlad då bebis är såå efterlängtad och det är oerhört jobbigt att gå och vänta, vill verkligen ha denna bebisen!
Hoppas ngn orkar läsa och kan ge mig ngn som helst info om vad Mola är och hur det fungerar och om ngn har haft liknande som jag??