• NovaAlexandra

Gott och enkelt recept på kyckling med currysås önskas!!!!!!!

Ja, det är jag sugen på

• Svar på tråden Gott och enkelt recept på kyckling med currysås önskas!!!!!!!
  • Bianka

Uncle Bens färdiga Thai Currysås! Lunch idag - nam nam!

• NovaAlexandra

inte direkt vad jag hade tänkt men kanske ändå.. är den på burk?

• Danbala

Currypasta på burk - röd brukar vara god till kyckling. Stek pastan ihop med rel. stort skurna kycklingbitar, häll över en burk kokosmjölk och hysta i lite trevliga grönsaker...

• Meline

Jag frågade om samma recept för ett tag sedan... fick förslag om att köpa färdig currysås (sådan i vanligt såspaket) och blanda ner kyckling i den. Snabbt och enkelt. Om det är den sortens currysås du är ute efter.

Om det är den exotiska sortens curry du letar efter så kan jag rekommendera wokad kyckling och wokgrönsaker i kokosmjölk och grön currypaste.

• Bebis

Ta vanlig currysås (blå band eller nåt) o hacka kyckling o häll i super enkelt o gott, jag gillar o ha i en burk champinjoner oxå (kan ju behövas mer än en påse om ni är flera som ska äta).

• Meline

och med 'färdig currysås' menar jag inte färdig currysås, utan currysåspulver som man blandar ut med mjölk el. vatten.

• Vårsolen

Jag har ett tips

Stek bitar av kycklingfileer, tärna en paprika och släng i den oxå, i med en burk svamp, därefter matlagningsgrädde, liiiite ingefära(malen), salt, massor av vitlök och ännu mera curry.
    Ev kan du ha i lite chilisås oxå.
    MUMS!

• cotton

Skulle precis skriva mitt "akut-dåligt med tid-sugen på curry" recept när jag såg att Vårsolen skrivit ner det!!!

vårsolen, har du varit inne i mitt skafferi och rotat i receptpärmen???

• Bianka

TS: Jag skojade bara, men det verkar som fler än jag kör turbo-varianten med färdiga såser! ho ho!

• Bebis

Jag gör ofta färdiga såser till mat currysåsen är en favorit liksom köttfärssås med vanlig brunsås aningen mindre vatten än man ska ha i o det e mums
    Burk"såserna" är oxå goda, finns ju massor med färidgt o välja på i affären.

• Pockadockan

håller med bianca om uncle bens currysås! den är tookgod!!!

• Bianka

... mmm, men man får passa sig för de andra sorterna av Uncle Bens, brrrrr....

• NovaAlexandra

jag har testat uncle bens sweet and sour. den var förfärligt äcklig.

• Pockadockan

jag tyckte den var god den också...

• Vårsolen

cotton- nej, jag har inte varit inne i ditt skafferi Har kommit på det alldeles själv!
    fast ser ju nu att det finns fler än jag som gör grymaste curry kycklingen

• cotton

Visst är den grymt god Vårsolen? Sambons favvo så det ställs på bordet med jämna mellanrum!
    Brukar även ha majs i ibland. Och variera grönsakerna vid experimentlust.

• Vårsolen

Ja cotton, den är bara bäst, och precis som du så exprementerar jag oxå lite med den ibland
    hmm, nu blev jag ju sugen på currykyckling.....det får nog bli den i dag!

Svar på tråden Gott och enkelt recept på kyckling med currysås önskas!!!!!!!