• lillie

Bodylotion som ger skimmer på hyn

Är på jakt efter en skön bodylotion som ger skimrande hy. Det fanns en för några år sen på Apoteket, minns tyvärr inte riktigt vad det hette men har inte sett till den i år. Nån som har bra tips på nån schysst lotion som ger skimrande hy?

• Svar på tråden Bodylotion som ger skimmer på hyn
  • 071001

Jag har en från Lumene som är helt okej.

• 071001

Vill du ha lite dyrare och bättre så är guldoljan från Nuxe en hit.

• lillie

Tack för dina svar :0). Den du har från Lumene, hur är den i doften tycker du? Guldoljan från Nuxe har jag läst om många gånger men aldrig provat. Den är inget man smörjer in hela kroppen med väl utan duttar lite där man vill ha lite skimmer, va?

• 071001

Kan inte säga att Lumenen doftar nåt speciellt alls faktist. Nuxen är ganska dryg, men nej, den är väl inte tänkt som bodylotion utan lite där man vill skimra.

• Missäy

Frågan är hur mkt pengar du vill lägga ut? Nuxe är dyr, kostar inte den ca 3ookr?
    Jag använde alltid den från apoteket förr, shimmering lotion.. Men den har dom väl kvar? Annars har åhlens en som är lika bra.
    Sen har du Dove silk glow, mindre skimmer än ex. apotekets men lika fint det.

• 071001

Ja, den från Apoteket är helt okej. Har inte kollat efter den i hyllorna nu dock.
    Nuxen är dyr, ja.

• paola

nuxen är dyr men värd varenda krona..har den år efter år o får alltid komplimanger för mina ben... :) jag köper den stora 100ml för ca 500 kr.. 50 ml för ca 300 kr finns med....

• lillie

Tack för era tips :0). Nu har jag inhandlat en liten flaska Nuxe guldolja. Duttar ni på den lite efter er vanliga bodylotion, typ urringningen, armar, ben eller var man nu vill ha den? Färgar (glittrar) den av sig på kläder och så, bör man vänta klä på sig en stund efter man har smörjt sig? Provade lite på mitt ena ben här nyss och sitter med glittrig hand nu :0).

• 071001

lillie, oowiih, jag måste nog köpa Nuxen inför semestern. Ska ner till rivieran och fransyskorna är så snygga att jag måste "hotta" till mig allt som går. Haha..

• lillie

Siris mamma, hihihi ja glittra på du! Lyllo dig som ska till rivieran :0).

• julitrean

nuxe guldolja finns som 100ml med spray nu under en kort tid då den "vanliga" oljan firar 10 år - bara att passa på!

oljan passar fint på axlar, byst, i ansiktet och faktiskt även i håret. och allra bäst så är 95% av innehållet från naturligt ursprung

• rosyposy

Jag hittade en lotion på Body Shop som skimrade fint och diskret. Den doftar kokos så det är en förutsättning att man gillar det men konsistensen var underbar.

• 071001

julitrean, passar den inte på benen? Jag brukar vilja ha där också om jag är barbent.

Svar på tråden Bodylotion som ger skimmer på hyn