• Cam82

Är det något fel på vår hund?

Idag när jag skulle ta med honom ut i hallen så stretade han emot som han alltid gör, men han tom morrade och högg, dvs han bet mig inte men högg mot mig, fick till slut hämta kopplet och ta med honom, han har fått en infektion efter kastrering och har fortfarande lite ont.

Kan det vara därför eller är det något fel på honom tror ni?

• Svar på tråden Är det något fel på vår hund?
  • Birgitta2

Det kan mycket väl vara för att han har ont. Det finns ju sällan något sätt för djuren att berätta, och aggressivitet är ett sätt att visa smärta.

• Impega

Vet att jag frågade i en annan tråd men jag orkar inte leta.. :)

Får din hund några värktabletter?

• Cam82

Han fick tidigare smärtstillande, men nu är de tabletterna slut.

Impega skrev 2009-06-04 10:48:31 följande:
    Vet att jag frågade i en annan tråd men jag orkar inte leta.. :)Får din hund några värktabletter?
  • Impega
    Cam82 skrev 2009-06-04 11:01:06 följande:
    Han fick tidigare smärtstillande, men nu är de tabletterna slut.
    Ring till veterinären och begär mer tabletter... Kan ni röra såret utan att hunden reagerar?

När vi kastrerade vår hund så åt han smärtstillande i 10 dagar först.. Men han fick oxå infektion och fick äta 10 dagar extra.
  • Cam82

Ja kanske ska göra det, nej det går inte att röra, förutom att duscha med koksalt lösning, då reagerar han inte lika starkt iaf, annars så visar han tänderna mot en.

Impega skrev 2009-06-04 11:08:22 följande:
    Ring till veterinären och begär mer tabletter... Kan ni röra såret utan att hunden reagerar?När vi kastrerade vår hund så åt han smärtstillande i 10 dagar först.. Men han fick oxå infektion och fick äta 10 dagar extra.
  • Hundägare i Gbg

Jag skulle också gissa på att han har ont. Om inget speciellt har hänt i övrigt. Min snälla och beskedliga hund har morrat åt mig när jag försökt tvinga ut honom runt nyår - skotträdsla. Så ont eller rädd för något är nog vanligt men ont låter ju troligare. Hoppas att han piggar på sig!

• Cam82

Ja det verkar som att han har ont, han är lika go som vanligt annars.

Ja svullnaden är väldigt liten nu jämfört med vad den varit, det kommer pyttelite blodblandad vätska idag också, jag hoppas att det är det sista som är på väg ut nu.

Hundägare i Gbg skrev 2009-06-04 11:49:37 följande:

Jag skulle också gissa på att han har ont. Om inget speciellt har hänt i övrigt. Min snälla och beskedliga hund har morrat åt mig när jag försökt tvinga ut honom runt nyår - skotträdsla. Så ont eller rädd för något är nog vanligt men ont låter ju troligare. Hoppas att han piggar på sig!
  • Impega

Ring till veterinären och hör med dom.. dom kanske kan ringa in ett recept åt lilla vovven.

• Cam82

Ja får ringa imorgon i så fall, de har bara telefontid mellan 8-9 och är i princip omöjligt att komma fram, sist kom jag fram ca 3 minuter i 9, de har inte ens en köfunktion, dåligt tycker jag.

Impega skrev 2009-06-04 12:04:01 följande:
    Ring till veterinären och hör med dom.. dom kanske kan ringa in ett recept åt lilla vovven.
  • Cam82

Idag mår vovven mycket bättre, jag lyckades tom lyfta in honom i dushen och duscha bort allt torkat blod som satt i pälsen bak i rumpan samt på svansen, jag tänkte att jag provar, försöker han bitas så slutar jag, men idag var han ko lugn, såg ut som att han tyckte det va skönt, nu ligger han och tuggar på ett grisöra =)

Svar på tråden Är det något fel på vår hund?