• Analoga

Flintastek på elgrill?

Någon här som grillat flintastek på elgrill? Ungefär hur lång tid behöver den för att genomgrillas?

Såklart är det allra godast med kolgrillat, tycker jag iaf, men vi är tyvärr hänvisade till elgrill eftersom vi bor i hyresrätt....

• Svar på tråden Flintastek på elgrill?
  • Analoga

Är det ingen här som testat det? Har ni grillat något annat kött på elgrill då?

• BuoBä

En elgrill blir i allmänhet inte lika varm som en kolgrill så troligtvis tar det väldigt lång tid att grilla en hel, stor flintastek.

Jag skulle rekommendera något mindre och tunnare skivor av kött, tex fläskkarré. Skaffa en grillolja med röksmak för att få mer kolgrillskänsla.

Sånt som kan vara lätt att bränna på en vanlig grill brukar bli bra på elgrill, tex grönsaker (paprika, tomat..), halloumi eller fylld lövbiff.

• Turboplingen

Jag brukar skära flintasteken i mindre delar och vända ofta, hur lång tid beror på hur tjock den är.
    När jag ser att den ser bra ut utanpå så brukar jag skära ett snitt i den tjocka delen för att se om den ser bra ut innuti..

• september0809
    Turboplingen skrev 2009-06-11 10:07:45 följande:
    Jag brukar skära flintasteken i mindre delar och vända ofta, hur lång tid beror på hur tjock den är.När jag ser att den ser bra ut utanpå så brukar jag skära ett snitt i den tjocka delen för att se om den ser bra ut innuti..
    exakt vad jag brukade göra också.....
  • Turboplingen
    september0809 skrev 2009-06-11 10:11:16 följande:
    exakt vad jag brukade göra också.....
    Är det enklaste sättet jag vet om =)
  • september0809

ja absolut!!!
    annars tar det ju en hel evighet att få en sån klar på en elgrill!

Svar på tråden Flintastek på elgrill?