• Mariina

Kudde under rumpan, stå på huvet, orgasm samtidigt, vad tror ni om detta?

Ger det verkligen nån effekt att ha kudde under rumpan vid sex, stå på huvet efteråt, få orgasm samtidigt eller efter killen...vad tror ni? Har ni några erfarenheter om just detta?

• Svar på tråden Kudde under rumpan, stå på huvet, orgasm samtidigt, vad tror ni om detta?
  • LilleKylle

Jag kan bara säga: kudde under rumpan gör susen! Så låg jag under min ägglossning, då det "tog". Låg hela natten så, så att inga små simmare skulle ha en chans att sticka hihi.
    Funkade för oss.
    De andra grejerna, såsom att stå på huvudet, det får nån annan svara på =)

Lycka till!!

• Mariina

Men hade du kudden under rumpan när ni hade sex också eller? Problemet med mig är att sperman rinner ut DIREKT när han kommit i mig, om jag inte böjjer upp benen förstås. Så det är väldigt svårt att hålla dom kvar..:(

• LilleKylle

Nej jag la inte kudden där förrän sexet var slut, men om du får känslan av att det rinner ut direkt, så lägg ett par små kuddar under svanken så är det bara att föra fram dem snabbt när han "drar sig ut". Usch nu lät jag nästan som hon sexologen i Expressen haha

• Mariina

Men om jag ska ligga med kudde hela natten och utan att sperman åker ut direkt efter så kan jag inte göra nåt efter sexet, då måste jag ju lägga mig o sova direkt. För om jag går upp på tex toa så rinner ju allt ut liksom..
    åhh, vad jobbigt:P fast det kanske inte gör så mycket att det mesta rinner ut? en del borde ju stanna kvar, och då kanske kudden under rumpan på natten kan hjälpa mig ändå, eller vad tror du?

• Mariina

Man kanske kan sätta i en tampong direkt efter och sen ligga med en kudde under rumpan hela natten, då kanske chanserna att bli gravid ökar lite..:)

• LilleKylle

Jag vet faktiskt inte hur ni ska göra. Men satsa på samlag före sängdags...då ligger du ju kvar automatiskt,såvida du inte blir kissnödig.
    Där är ett sånt fjong i en utlösning ändå, så några arma krakar kommer att simma upp även om de flesta rinner ut hihi

• Mariina

Ni tror inte dte skulle vara bra med en tampong då?

• Kajsan

Hallå hallå, vill bara komma in och trösta med att sperman SKA rinna ut, såklart!
    Den kan ju inte absorberas av kroppen?
    Den lilla spermien som ska fram kommer fram oavsett.
    Så strunta i allt sånt

• Minimalla

Bra sagt Kajsan! Dessutom är det ju skillnad på spermier och sädesvätska, spermierna simmar ju iväg med hjälp av slidans sekret. När man närmar sig ägglossning är sekretet extra gynnsamt för de små simmarna. Sädesvätskan ska ju naturligtvis rinna ut och om några slöa stackars spermier följer med, var de kanske inte så mycket att ha från början?

Låter inte som en bra idé att sätta i tampong, låter snarare ohygieniskt. Tampong ska nog inte användas om du inte har mens. Låter som det skulle kunna ge upphov till svampinfektioner.

Kan säga att jag ibland låg kvar en stund med "upplyft" rumpa den månad jag blev gravid, har ingen aning om det hjälpte, men ville gärna öka odsen lite. Men det är också riktigt att man bör gå upp och kissa efter samlag, bakterier kan nämligen komma in i urinröret och bidra till urinvägsinfektion.

• Bebis

Hurvida det är bra att stå på huvudet beror väl mycket på HUR ens livmoder är riktad oxå.... för en som har en bakåtlutande eller nåt kanske det är jättedumt.. bara en liten tanke.. jag tror för övrigt inte man måste göra så mycket alls för o bli gravid.. vill spermierna upp tar de sig upp oavsett läge... men o ligga kvar nån minut kan väl knappast göra det svårare i alla fall äh rörigt o motsägande eller hur

Eh tampong låter verkligen jättedumt (sorry) om man vill bli gravid... SLURP så är all sperma i tampongen o inget där den ska o det vill vi ju inte..

• Blåklinten

Jag brukade lägga mig med benen rakt upp i vädret och trycka in en kudde under rumpan efteråt så länge jag pallade, typ en halvtimme. Jag vet inte om det gav någon effekt men det kändes bättre än att bara stiga upp och låta allt rinna ur en.

• Jamirl

Bra sagt Kajsan och Minimalla.
    Jag låg väl lite högt med benen en stund, men det rinner ju ut förr eller senare:) Kan tillägga att jag blev gravid då utan kudde:)!

• Tikka

Jag har blivit gravid dels genom att stå i duschen eller genom att ligga "utan kudde" då allt runnit ut så jag vet inte riktigt om det gör så stor skillnad! Lycka till.

• jelt

Jag la mig på golvet med benen upp i soffan efteråt. Det fungerade!!! Tog sig på första försöket. Andra försöket totalt.
    Kändes bra att det fungerade så fort med tanke på att vi hade problem att få till vår son (1,5 år). Om jag inte missminner mig, så låg jag kvar i sängen en stund efter, när jag blev med honom!
    Så viss effekt har det säkert!!!

• optimisten

Jag hade också en stor kudde under rumpan direkt efter samlaget och benen upp mot väggen och låg så ca en halvtimme och då tog det sig (sonen)..Lycka till!

• kulapåmagen

kudde under rumpan e skit bra under sexet!!! för att det e skit skönt å man får jätte lätt orgasm... men endast därför.. att sperman rinner ut jätte fort har inget med att man inte kanbli med barn å göra.. på mig rinner sperman me ut direkt,eller sädesvätskan å jag blev med barn ändå allt det här med att stå på huvud å grejer å bara en massa massa strunt prat

• zazla

Haha... jag läste bara rubriken och tänkte att: Oj vad avancerat.... jag trodde att du skulle göra allt det där samtidigt

Jag tror inte på någon av de där grejerna när man ska skaffa barn. Jag tror bara att man ska ha sex som vanligt faktiskt. Men sperman SKA rinna ut! Stoppa inte in någon tampong efteråt... Det kommer ju att lukta apa om dig då

• sweety24

har blivit gravid 3 ggr och alla dom gångerna hade jag kudde under rumpan sååå jag vet inte om jag ska tro på denna metod ;)

Svar på tråden Kudde under rumpan, stå på huvet, orgasm samtidigt, vad tror ni om detta?