Mindre ont i ryggen av bärsjal?
Jag får så ont i axlarna och ryggen av bärselen.
Då undrar jag om man får mindre ont i ryggen av en bärsjal?
Eller bär jag fel?
Dottern väger bara 6.400gr.
Jag får så ont i axlarna och ryggen av bärselen.
Då undrar jag om man får mindre ont i ryggen av en bärsjal?
Eller bär jag fel?
Dottern väger bara 6.400gr.
oavsätt vilken sele jag bär i så får jag till slut ont. med babybjörnen så kun de jag inte bära alls utan att få ont och då var ju melle ändå bara ett par månader. nu är melle tvåår och åker sjal varge dag, aldrig får jag ont
vad har ni för sele?
...men hur stavar jag
Babybjörn orignal
Jag har till och med bättre rygg nu än vad jag haft på många år och då bär jag Jakob 10,5 kg dagligen i sjalen
Glömde skriva att babybjörn (active-varianten) fick jag ont av.
Vart kan man få tag på en billig men bra bärsjal?
mariiee- massor av ställen, hur mycket är "billig"? alltså vad vill du betala? en av de bästa sjalarna begagnat kan du få för 500kr och uppåt.
Vad kan få ge för en ny?
Har inte hittat ngr beg. på nätet.
Kan kan tänka mig mellan 600-700kr.
För man kan väl bära längr i en bärsjal (alltså viktmässigt) än bb?
mariile: Absolut, man kan bära tills barnet kan gå helt själv!
ja, ooooo JA! melle är två år och vi använder enbart sjal(inte vagn) han bärs ibland i timmar streck (när han sover). de bästa sjalarna är de som är diagonalvävda tex storchenwiege(ca 800kr) didymod (ca 900-1000kr) bebin (ca900kr) easycare (ca 1000kr)
hoppediz är diagonalvävd men inte i samma klass som de ovanstående kostar ca 650kr
priserna är för en sjal på ca 5 meter vilket jag rekomenderar för att kunna göra alla knytningar med knuten fram. Om du är liten eller väldigt smal så kan det funka bra med en lite kortare sjal.
bebina och didymos skall det vara.....
hug-a-bub då?
Läste om den för ett tag sedan...
det är en elastisk sjal, den är jättemysig att bära pluttisar i men när de blir lite tyngra så funkar det inte så bra längre, blir svajigt/ostadigt och avlastar ej så bra en del tycker att det funkar bra upp till 6-7 kg andra till 8-9. de sjalarna jag skrev om är vävda och fungerar från dag 1 till så många år du orkar
En storchenweige 4.6m kostar 725kr ny (+frakt om du itne har återförsäljare nära dig), den klarar nog de flesta sig på om man kan tänka sig att knyta på ryggen. Vävd sjal är nog det du skall ha om du vill ha den länge. Men även en kvalitetssjal med flera år på nacken har ett högt begagnatvärde. Sjunker inte alls som baby björn selarna. Köper man begagnat så är de också ofta jättefina trots att de använts ett tag.
Jag bär min lilla Aurora i en KariMe. Den e toppen måste jag bara säga.
nackdelen med att ha knuten på ryggen är ju att du ej kan sitta/ligga/köra bil (ej med barnet i sjalen) mm med sjalen på. sedan tycker jag att det är bekvämare och avlastar bättre med knuten fram
när melle var mindre skulle jag absolut inte kunnat knuyta bak för då satt man ju ofta, fikade mm
Vilka va de andra du menade *snurrig*