Min vän ljuger gång på gång...
Jag har en vän som jag känt varit min bästa i ungefär 10 år. Från o till under alla dessa år tycker jag mig ha känt att hon ljuger om småsaker, men jag har mest tänkt bort det, att det är jag som är löjlig och överanalyserar.
För ungefär ett halvår sen fick jag barn, och jag har väl varit lite extra beskyddande och inte varit iväg så mkt utan familjen. Det tycker hon är fel, hon har ett barn som är några år äldre än mitt, så hon vet ju "hur det ska funka". För någon månad sen slutade hon helt plötsligt ringa, och vi träffades typ aldrig. När jag ringde och ville träffas skulle hon hela tiden göra en massa annat, och det passade aldrig. ALDRIG! Det har nu gått 4 månader och vi har träffats en gång... Jag har sagt flera gånger att jag saknar henne, och undrar om det är ngt som hänt, men det är det inte.
Vi tycker väldigt olika om uppfostran, och må vara så då, vi har våra barn som vi vill uppfostra på vårt eget sätt! Hon kritiserar mig ganska ofta för att vara för mesig, skärp till dig nu, och "det är ju bara låta han skrika".
För några veckor sen upptäckte jag här, i forumet på familjeliv, att en hel del saker händer i hennes liv... Hon berättar mer än gärna om sitt liv här, men hon nämner ingenting om det till mig när vi pratar... Jag tyckte det kändes som att jag hade snokat reda på saker om henne när jag hittat info här, så jag sa inte rakt ut vad jag visste, utan frågade hur det gick med den saken. Då förnekade hon och svammlade iväg o trasslade in sig så hon tillslut inte visste vad hon skulle säga, så hon "gick på toa". När jag frågade om det igen sa hon att hon hade dåliga batterier i telefonen, så vi fick ta det en annan dag. Den dagen har inte kommit, och jag tycker nu att det är upp till henne att berätta!
För er som läser det här kanske det låter jättelöjligt. Det kanske det är oxå, men jag känner mig så jäkla sviken gång på gång, men jag tycker ju samtidigt väldigt mkt om henne. Jag är dessutom lite konflikträdd och vågar väl inte riktigt ställa henne mot väggen. Vad ska jag göra? Jag kan inte bryta med henne helt, för vi har alla våra vänner gemensamt, så vi kommer ju träffas ändå.