• lillabebis

hur utvecklas era 2 månaders

Ni som har barn runt 2 månaders ålder.... hur utvecklas eran bebis?

Min dotter är snart 9 v.. hon pratar och ler. och försöker skratta
    och när hon ligger på rygg så far hennes ben och armar åt alla håll. riktig hålligångerska är hon.... Det första hon gör när hon vaknar är att prata och le. verkar så nöjd med tillvaron..
    Ibland har hon riktiga sovdagar och ibland sover hon nästan ingenting om dagarna. men natten sover hon alltid

skulle vara kul att följas åt med dom små liven...

• Svar på tråden hur utvecklas era 2 månaders
  • guldrosen1

Hej har en som på8 veckor. DEt låter likt din lilla.
    Han sover mest på förmiddagen och på nätterna, vaknar en gång på natten runt tre/fyra.
    Han är väldigt stark har varit det hela tiden, rullar från mage till rygg.
    Pratar lite och ler, skrattar me hela munnen. Försöker gripa efter saker. Jätte roligt att se deras utveckling.

• lillabebis

rullar hon redan runt. min tös försöker inte det än och inte griper hon efter saker
    men hon har från första början hållit upp huvudet jättebra . nu håller hon upp huvudet själv hela tiden längre stunder... vill helst sitta inte luta sig mot mig .. sen följer hon en med blicken hela tiden. försvinner man ur synfält ja då säger hon till . hon verkar ha stark vilja damen...

• Vilverin

Vad kul att läsa för min lilltjej är likadan. Har sina "sovdagar" men sover alltid på nätterna. Är en glad liten tjej som älskar att slita huvudet av pingu i babygymmet
    "krypa" gjorde hon redan för tre veckor sedan, ligger och sparkar sig fram med fötterna dit hon ska. Enligt bvc så var/är hon för liten för att kunna det men det vet hon nog inte om.

Hur stora är era bäbisar? Förrförra veckan vägde Alexis 4320 g, ungefär, och var 57,2 cm lång. Är med andra lång och smal. Kommer nog bli lång då jag är 180 cm och pappan 193cm.

• Suess

Min lilla kille ä idag 2 månader och tre dagar.
    Hålla upp huvudet kunde han redan från första dagen..dom sa på bb att han var lika stark som en 2-3 månaders bebis.
    Nu ler han, greppar saker, Har upptäck både sina fötter och händer. sparkar och viftar för fullt med armarna.
    Han är påväg att vända runt sig från rygg till mage. Är såå himla stark.

• luckyme83

min lillkille är 6 veckor på söndag =) väger 5150 och är 56 cm lång
    när han var två dagar gammal rullade han själv till mage, och i förrgår såg jag att han även kan rulla tillbaka till rygg igen
    han gillar att kika i sitt babygym (tummen) och försöka ta leksakerna =)
    ler och skrattar massor han skrattar tyst men ändå =)

• maudmor

Min skrutta är 7 veckor idag, och hon är åxå väldigt "rörlig" , hon sparkar sej bakåt när hon ligger och hon försöker att rulla runt, kommer bara halv-vägs. Hon ler och "pratar" , sova är för amatörer tror jag hon tycker, hon är väldigt mycket vaken på dagarna men sover gott på nätterna som tur är. Somnar vid 22 tiden , vaknar och äter nångång mellan 03-05, sen somnar hon om till 07 tiden.
    Hon vägde 4035 g och var 55 cm lång för en vecka sedan.

• Biancha

vår son är 7 veckor .. han är grymt envis och ger sig iinte. fick han bestämma skulle han aallltiid hänga i min famn medans jag går med han o skumpa han i rumpan..sover gör han nog bäst på förmiddagen annars är han ofta vaken.
    på natten vaknar han en gång runt 2-3 o en gång vid 5 tiden.. kan skilja ganska mycket på tider men alltid blir de 2 gånger / natt... gärna vill han vara vaken upp till 1 timme efter han ätit på natten.. ger ersättning.

jag skulle vilja passa på att fråga hur era "rutiner" om man kan kalla de det nu när de fortfarande är så tidigt är för era små när ni lägger dem.. både på dagen o natten o hur ni gör efter ni matat dem på natten för att de ska somna om så snabbt o fint som möjligt...

• luckyme83
    Biancha skrev 2009-06-05 13:21:44 följande:
    vår son är 7 veckor .. han är grymt envis och ger sig iinte. fick han bestämma skulle han aallltiid hänga i min famn medans jag går med han o skumpa han i rumpan..sover gör han nog bäst på förmiddagen annars är han ofta vaken. på natten vaknar han en gång runt 2-3 o en gång vid 5 tiden.. kan skilja ganska mycket på tider men alltid blir de 2 gånger / natt... gärna vill han vara vaken upp till 1 timme efter han ätit på natten.. ger ersättning. jag skulle vilja passa på att fråga hur era "rutiner" om man kan kalla de det nu när de fortfarande är så tidigt är för era små när ni lägger dem.. både på dagen o natten o hur ni gör efter ni matat dem på natten för att de ska somna om så snabbt o fint som möjligt...
    jag sätter på ny blöja, pyjamas och sen får han sin ersättning samtidigt som vi lyssnar på en skiva med lugn musik. sen lägger jag honom i hans säng när han fortfarande är vaken men väldigt sömnig, då somnar han bäst =) detta görs runt 8 på kvällen sen vill han oftast äta runt 23.00 3.00 och ca 6.00
    om det är badardag då får han sitt bad före läggdags..
    på natten när han vaknar byter jag blöja om det behövs sen får han ersättning och sen somnar han om igen, har inga bra tips på hur eftersom han alltid har somnat om lätt igen..runt 6 på morgonen får han äta och så får han oftast komma och sova hos mig i sängen, för då brukar han vara lite pigg och somnar då lättare om hos mig, samtidigt som vi har morgonmys =)
  • Susanbusan

Hej, vilka framsteg era småttingar har gjort.
    Har en son på 7 veckor. Han ler ofta och ?svarar? när man pratar med honom. Man blir så lycklig! Han fick syn på sin hand förra vecka, det såg så kul ut när han med uppspärrade ögon studerade den länge och väl.
    Annars gillar han att titta på en tygblomma från Libero och gör ansats att försöka nå den. Han vrider nästan huvudet av sig när han hör storasyster komma

Igår hade han en riktig sovdag hela dagen men vakna inte mer på natten än vad han brukar. Blev lite nojjig och var tvungen att kolla att han andades ?

Svar på tråden hur utvecklas era 2 månaders