Biancha skrev 2009-06-05 13:21:44 följande:
vår son är 7 veckor .. han är grymt envis och ger sig iinte. fick han bestämma skulle han aallltiid hänga i min famn medans jag går med han o skumpa han i rumpan..sover gör han nog bäst på förmiddagen annars är han ofta vaken. på natten vaknar han en gång runt 2-3 o en gång vid 5 tiden.. kan skilja ganska mycket på tider men alltid blir de 2 gånger / natt... gärna vill han vara vaken upp till 1 timme efter han ätit på natten.. ger ersättning. jag skulle vilja passa på att fråga hur era "rutiner" om man kan kalla de det nu när de fortfarande är så tidigt är för era små när ni lägger dem.. både på dagen o natten o hur ni gör efter ni matat dem på natten för att de ska somna om så snabbt o fint som möjligt...
jag sätter på ny blöja, pyjamas och sen får han sin ersättning samtidigt som vi lyssnar på en skiva med lugn musik. sen lägger jag honom i hans säng när han fortfarande är vaken men väldigt sömnig, då somnar han bäst =) detta görs runt 8 på kvällen sen vill han oftast äta runt 23.00 3.00 och ca 6.00
om det är badardag då får han sitt bad före läggdags..
på natten när han vaknar byter jag blöja om det behövs sen får han ersättning och sen somnar han om igen, har inga bra tips på hur eftersom han alltid har somnat om lätt igen..runt 6 på morgonen får han äta och så får han oftast komma och sova hos mig i sängen, för då brukar han vara lite pigg och somnar då lättare om hos mig, samtidigt som vi har morgonmys =)