• Innerjoin

Sola på Meddo??

Vi har ett sånt solarium i stan, Drop-In. Kort har jag beställt.
    Nu till den dumma frågan: Hur gör man när man ska sola? Man ska alltså ladda kortet, laddar man där med kontokort eller kontanter? Sitter man och väntar tills det solariet man vill ha är ledigt (om det är någon innan)
    Väljer man på solariet hur länge man ska sola? Stämmer det att man börjar med väldigt kort tid, typ 9 min?
    Och jo...jag vet att det inte är bra att sola solarium!

• Svar på tråden Sola på Meddo??
  • tre barn o hund

Jag solar på Meddo ibland för jag tycker det är smidigt, öppet tidigt till sent och så behöver man inte träffa en massa folk när man är där :)
    Jag brukar använda mynt i myntboxen som finns utanför varje sol-rum. Där ser du föressten om det är upptaget och hur lång tid det är kvar för den som solar.
    Om du använder mynt ser du hur lång soltid det blir och slutar lägga i när det är 9, 11 eller 12 eller vad det nu är.
    Jag brukar växla i en växlingsautomat som finns där, men tyvärr missade jag en gång att någon lämnat sitt meddokort i så 50-lappen försvann :(
    Jag har ett kort, men jag har aldrig lyckats ladda det i apparaten? Däremot i myntautomaten utanför sol-rummet, vet inte varför.

• Missäy

gå in på meddo.se så kan du läsa om just korten osv:)

Soltiden väljer du själv. (om jag uppfattade dig rätt..)

• Innerjoin
    Missäy skrev 2009-06-04 19:34:05 följande:
    gå in på meddo.se så kan du läsa om just korten osv:) Soltiden väljer du själv. (om jag uppfattade dig rätt..)
    Men det står ju inget på hemsidan om _hur_ man laddar....
  • Missäy

kollade nu det var visst den andra infon jag tänkte på......
    så blir det när man försöker hjälpa till.........

• tre barn o hund
    Innerjoin skrev 2009-06-04 21:23:22 följande:
    Men det står ju inget på hemsidan om _hur_ man laddar....
    Du laddar kortet på meddo, antingen i sedelväxlingsmaskinen som jag berättade om. Där har jag aldrig lyckats ladda det dock...däremot har jag laddat det i myntboxen utanför solrummet. Stoppar i kortet och stoppar i mynt upp till så mycket jag vill ladda med. sedan använder jag det som vanligt.
Svar på tråden Sola på Meddo??