• skånetös78

Coop hotellpremie med spädbarn?

Någon som bott på detta erbjudande med en liten bebis? Kan det verkligen vara möjligt att man behöver boka ett familjerum med 2 extrasängar även om man har med ett litet spädbarn som sover i vår säng? verkar ju helt galet..

• Svar på tråden Coop hotellpremie med spädbarn?
  • Högst32tecken

Vi var med vår son till Köpenhamn när han var 10 månader och vi bokade ett vanligt dubbelrum. Vi fick låna en resesäng på hotellet.

• mattispadd

Barn under 13 år får man ta med sig utan extrasäng....du ska boka för 2 personer bara!

• lilyanna

Jag har bokat ett vanligt dubbelrum åt mig och min man samt vår son som är 2 år. Sonen får sova i vår säng har vi sagt.

Oliver 070327, lillebror BF 090814
  • skånetös78

Vi tänkte välja ett av de hotell som heter "hotellpremie+" de är lite dyrare hotell, kanske skiljer det sig däremellan men det verkar ju ändå vara ssamma villkor för bägge typerna..Får nog ta och ringa dem och höra, jag har haft mailkontakt med dem och där skriver de att man ska boka familjerum. (vilke tinte finns på det hotellet vi tänkt oss)

• skånetös78

Fick ett nytt mailsvar nu och det står såhär:

"Enligt de avtal som vi har med de samarbetande hotellen får vi endast boka två personer i ett dubbelrum. Detta har bl.a. att göra med försäkringar och liknande. Priset är fortfarande detsamma på ett familjerum som ett dubbelrum"

Så alltså måste vi boka familjerum..trist då vi ej kan bo på hotellet vi tänkte oss!

• Saifos

Vi använde coop-checken förra veckan när vi var i Ö-vik. Vi bokade ett dubbelrum och så skrev jag bara i kommentaren att vi har med oss en 4-månaders bebis. De hade ställt in en resesäng när vi kom, jättebra. Så där funkade det bra iallafall. Det var ett first hotel. Jag bad om sen utcheckning också, inga problem alls.

• skånetös78
    Saifos skrev 2009-06-04 18:57:46 följande:
    Vi använde coop-checken förra veckan när vi var i Ö-vik. Vi bokade ett dubbelrum och så skrev jag bara i kommentaren att vi har med oss en 4-månaders bebis. De hade ställt in en resesäng när vi kom, jättebra. Så där funkade det bra iallafall. Det var ett first hotel. Jag bad om sen utcheckning också, inga problem alls.
    Ja det verkar ju helt konstigt detta för när jag nu varit i kontakt med hotellets egen personal så skriver de att det går hur bra som helst att ha ett spädbarn i dubbelsängen,inget familjerum behöver bokas för detta! Nu väntar jag på svar ifrån Coop igen, har berättat för dem vad hotellet skrev..
Svar på tråden Coop hotellpremie med spädbarn?