• Hera78

Skulle du kunna ha heltäckningsmatta i sovrummet?

Vi flyttar om en knapp månad in i ett 70-tals hus där det ligger heltäckningsmattor i alla sovrum, vardagsrum och halva källaren (dock inte gillestugan). Dessa åker självklart ut fortare än kvickt!

Men vi är nu sugna på att lägga in nya heltäckningsmattor i sovrummen. Får blandade reaktioner på detta. Mamma och en del andra reagerade med "usch, nej vad äckligt!" medan en del säger att dagens mattor är betydligt bättre än 70-talets och dessutom är våra dammsugare kraftfullare. Jag minns också vår heltäckningsmatta i vardagsrummet när jag var liten med ren förskräckelse, inte bara var den grön och skitful men också ganska äcklig...

Hur tänker ni kring heltäckningsmattor? Har ni det? Är det bra eller ångrar ni att ni la in det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna ha heltäckningsmatta i sovrummet?
  • Cia o krabaten

Hade det en kort period i vintras.
    Jisses vad skitigt det blev!
    Så den åkte ut.

• Fru waran

på ett sätt skulle jag vilja det. Vi har barn som pga funktionshinder väsnas mer och det låter till grannarna under. En heltäckningsmatta skulle dämpa ljudet och minimera klagomål.
    Men nej, vi har katt och jag kan bara tänka mig hur den kommer att se ut efter ett tag. Full av katthår...uack!!

• annca

Heltäckningsmatta? Nope. Never! Aldrig mer efter 80-talet, spelar ingen roll om de är bättre nu. Tycker det är vidrigt fult med mattor som täcker hela golven.

Har knappt vanliga mattor... Vill se golven.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Angels Fall First

Heltäckningsmattor må vara rätt sköna att gå på men dom är äckliga och ursvåra att hålla rena så nej, aldrig i livet att jag vill ha någon. Ingenstans!

mina svenska tangenter kommer och går
  • Stårschan

Vi lade in heltäckningsmatta i sovrummet för några år sedan, och jag är supernöjd. Det är så mysigt!

• Kan inte bli bättre än såhär

Ja absolut! Jag har det sedan två år, en kritvit.

• NorrVimpel

Nej, min allergi blev sämre efter ett år med heltäckningsmatta i sovrummet när jag bodde utomlands. Tycker det är skitsnuskigt med heltäckningsmattor.

• köttbullelydnad

Det skulle aldrig funka här hemma. Sambon är hundallergiker, och ena hunden är dammallergiker

• Pumpkin

Ja, jag skulle definitivt kunna tänka mig att ha någon snygg, mysig heltäckningsmatta i sovrummet. Dock har vi katter, så jag vet inte riktigt som jag ser det som en möjlighet för tillfället.

• Susanne905

Har katter, har växt upp med heltäckningsmatta och skyr det som pesten. Inte snyggt, ofräscht och helt enkelt inget jag någonsin skulle släppa innanför dörrarna i mitt hus.

Svar på tråden Skulle du kunna ha heltäckningsmatta i sovrummet?