• Elsans

Vad ge storasyskonet i grattis till syskon-present?

En av mina bästa kompisar ska få barn nr 2 nu i sommar och jag skulle vilja ge något till storasyskonet i grattispresent men har ingen aning om vad en treåring gillar. Någon som kan hjälpa mig!?

• Svar på tråden Vad ge storasyskonet i grattis till syskon-present?
  • Cia o krabaten

Något stora kan göra medan mamma ammar.
    Dottern fick en ritbok + kritor som var super att ha!

• Yamit

Lego, Play Doh lera, tra parlor till halsband, Barbiedockor, lantgardsdjur, fingerdockor/handdockor, sagobocker...

• Ankissen

Elliot blev superglad för en snurrliknande sak som blåser ut många såpbubblor.

• Hannajo

Dottern fick ett gosedjur, vilket var bra eftersom den lille fick en massa sådana och hon gärna ville ha hans. Att hon har halva rummet fullt sen tidigare gjorde inte henne något. Sen älskade hon att leka med sina dockor och ta hand om dem som jag tog hand om den lille, så blöjor, nappflaskor, skötväska med mera användes flitigt då (men det hade hon sen tidigare).

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • LindaPalm

något att pyssla med som de andra säger...
    eller en film kanske?

Men tror att ett memory skulle uppskattas. Dels kan nog en treåring börja förstå det spelet och om inte så är det väl jätteroligt att sitta och titta på alla bilderna,stapla torn, lägga ut i rader osv osv.
    Finns ju med söta djurungar på eller fordon eller det klassiska med blandad teknad kompott. Försök hitta något barnet gillar.
    (tips: Här har dom memory med djurungar och olika naturbilder från National Geographics för 20:- på willys i fyndlådan, kan vara värt o kika på)

• Elsans

Nåt att göra alltså. tack för alla bra tips!

Svar på tråden Vad ge storasyskonet i grattis till syskon-present?