Ont i magen av choklad...intolerant?Nån mer?
Hej!
Jag har tränat ganska mycket i snart ett år, började med löpning och nu kör jag kickboxing. Detta har lett till viktminsking men samtidigt äter jag som vanligt - ganska nyttigt men för det mesta 'vanlig' hemlagad mat med allt vad det innebär. Jag åt en del godis innan jag började träna och tyckte om choklad och sån't men nu äter jag mindre sådant dels för att jag inte är sugen och för att min sambo inte äter choklad men chips istället.
Men, när det finns choklad framme så äter jag ju.. - man är ju inte dum;) som i måndags var det chokladboll - delicato boll ni vet och jag fick ont i magen, blev dålig i magen och fick gaser. Innan den hade jag käkat pastasallad.
I går åt jag buffet av något slag på ett hotell - också vanlig mat och sen choklad bitar av den finare sorten som jag också åt av..och fick magont och fes en massa hela kvällen, haha. Någon mer som har vart med om samma sak?? Har jag plötsligt gått och blivit chokladintolerant eller är det så att kroppen inte är van att äta choklad..det har ju gått bra innan och SÅ mycket har jag inte dragit ned på det..någon mer som har vart med om samma sak?