• DarkLake

Är jag "den enda" med jobbig ekonomi?

Alla har väl problem med ekonomin ibland?
    Men för det mesta så känner jag att jag är den enda som har detta problem... så vilka mer är det som har eller har haft problem med sin ekonomi av er, har eller har haft betalningsanmärkningar?

Det är skönt att prata med folk i samma situation, känner mig bara riktigt usel i sällskap där jag är "den enda"...

• Svar på tråden Är jag "den enda" med jobbig ekonomi?
  • MrsXanadu

Nej då kan lova att du är långt ifrån ensam om detta.
    Här har du en medsyster i alla fall.

• DarkLake

Det är "skönt" att höra att det finns mer.. men det är ju verkligen en skam (känner jag det som) även om det är jag själv som satt mig i denna sits så kan jag inte hjälpa att jag tänker "Varför just jag"... sen försöker jag tänka:Nu är detta gjort, nu har jag lärt mig det misstaget och kommer inte hamna här igen (när det är över)

• MrsXanadu
    DarkLake skrev 2009-06-04 13:39:37 följande:
    Det är "skönt" att höra att det finns mer.. men det är ju verkligen en skam (känner jag det som) även om det är jag själv som satt mig i denna sits så kan jag inte hjälpa att jag tänker "Varför just jag"... sen försöker jag tänka:Nu är detta gjort, nu har jag lärt mig det misstaget och kommer inte hamna här igen (när det är över)
    Blandade känslor hos mig. Jag har väl kommit fram till att från början kan det vara mitt eget fel men sen har livet rullat på och saker utanför min kontroll har satt käppar i hjulen för mig.

Men som du säger man gör ju det man kan för att inte hamna där igen.
  • Ord blind

Jag har inga problem med min ekonomi, men du är långtifrån ensam!! Jag tycker det är synd att folk har problem, många borde inte äns ha det men jag tror att de beror på att de inte har fått lära sig ekonomi hemifrån! :)

Känn dig inte ensam, för det är du inte!! :)

• Kristin24

Vi har det jätte tufft just nu.
    Min man blev varslad i januari och jag stämplade..nu får jag aktivitetsstöd och börjar praktik om 2 veckor.
    Vi har inte ens så det räcker till räkningarna...ligger minus hela tiden.
    Hoppas det vänder snart.
    Tur jag har snälla föräldrar som ger oss matpengar då och då.

Go och glad Kexchoklad
  • MrsXanadu

Ord blind skrev 2009-06-04 13:42:55 följande:

Jag har inga problem med min ekonomi, men du är långtifrån ensam!! Jag tycker det är synd att folk har problem, många borde inte äns ha det men jag tror att de beror på att de inte har fått lära sig ekonomi hemifrån! :)Känn dig inte ensam, för det är du inte!! :)
    kan inte skylla på det ens jag
    Min mamma är den mest ekonomiska människan på jorden tror jag. Men ekonomiska barn har hon inte.

Sen handlar visserligen inte allt om att ha dåligt ekonomiskt sinne. Hade jag haft mer pengar att vara ekonomisk med hade mitt liv sett väldigt annorlunda ut idag.
  • Kristin24

även den mest ordningsamme kan falla...våran bekant har nått botten och det kan hända vem som hellst

Go och glad Kexchoklad
  • DarkLake

Jo precis, min mamma har inte varit ngt föredöme när det gäller ekonomi, samtidigt har jag sett det som en varning att inte bli så själv, men men....

Jag har problem med ekonomin för att jag är köpberoende, som en alkoholist får sprit blir jag glad och uppåt av att handla, men bara för ett tag....sen kommer ångest och ännu mer handlande för att bli glad igen.

• MrsXanadu
    Kristin24 skrev 2009-06-04 13:47:10 följande:
    även den mest ordningsamme kan falla...våran bekant har nått botten och det kan hända vem som hellst
    precis kan hända vem som helst ingen står över att hamna på botten oavsett om vi snackar ekonomi eller annat
Svar på tråden Är jag "den enda" med jobbig ekonomi?