• Joico

Lära hunden något roligt "trick"

Det är regnigt ute idag så vi kan inte träna ute, men vi nog lagom utrymme inne. Tänkte försöka börja lära henne något roligt hon är väldigt lydig och kan gå fot, stanna, sitta, ligga, stanna, nej, sitta fint (på rumpan med framtassarna upp i luften), backa och kommer när man ropar. Men några direkta tricks kan hon inte.

Nyss försökte vi med Rulla runt och de gick ganska bra. Hon fick först lägga sig ner och sen drog jag godisen i luften så hon skulle följa efter och således rulla runt. Varannan gång följde hon med, varannan gång flög hon upp och skulle ha godisen ändå Tips på något annat ganska lätt och kul? Eller tips på bättre utlärning på Rulla runt?

• Svar på tråden Lära hunden något roligt "trick"
  • Hallonmun

Hade en kompis som sa till sin hund: hur gör flickorna på stan, då la sig hunden på rygg... tramsigt jag vet, men rätt roligt

• Miss My

Oj oj oj det finns massor med trix.

Vacker tass, skaka på huvudet, lägga tassen på nosen, visa var näsan är (på dig då) örat osv. Bara fantasin som sätter stopp.

Vår äldsta hon kan höger, vänster tass, rulla runt, dansa, gå kö, hämta telefonen, tofflorna osv.

Så ja kom på vad du vill att han/hon skall göra och sedan försöka få till det.

Lycka till!!

• Joico

Jo jag vet att de finns så mycket det är nästan det som är problemet,haha vad är roligast att hon kan då?
    Vacker tass kan hon också, glömde de..

Miss My skrev 2009-06-04 14:34:13 följande:

Oj oj oj det finns massor med trix.Vacker tass, skaka på huvudet, lägga tassen på nosen, visa var näsan är (på dig då) örat osv. Bara fantasin som sätter stopp.Vår äldsta hon kan höger, vänster tass, rulla runt, dansa, gå kö, hämta telefonen, tofflorna osv.Så ja kom på vad du vill att han/hon skall göra och sedan försöka få till det.Lycka till!!
  • Miss My

Hm roligaste hon kan... tja hon har inte riktigt fått kläm på det men min gamla schäfer hade kläm på det... när man fråga tycker du om husse så skadade hon på huvudet - He he he he.

Roligast är nog när man frågar var är näsan eller örat ;) för då visar hon på mig var jag har näsan och örat.

• Joico

Haha hm, ja.. Åh svårt vill gärna lära henne massor bara idag, men de går ju inte.. undra om det finns nåt som är bra att hon kan. Det vanliga och mest nödvändiga kan hon ju, tror jag.

Miss My skrev 2009-06-04 14:46:11 följande:

Hm roligaste hon kan... tja hon har inte riktigt fått kläm på det men min gamla schäfer hade kläm på det... när man fråga tycker du om husse så skadade hon på huvudet - He he he he.Roligast är nog när man frågar var är näsan eller örat ;) för då visar hon på mig var jag har näsan och örat.
  • Joico

Vi har tränat kryp!! det gick ganska bra.. jag sa åt henne att ligga (först ville hon ligga på sidan och trodde vi skulle köra Rulla runt, de gjorde vi ju nyss stackarn, haha) Sen sa jag KRYP och drog godisen framför näsan sakta framåt. Några gånger ställde hon sig upp, men då fick hon börja om. Ligg, KRYP. De gånger hon kröp fick hon godisen och "Bra, Tyra, Bra"

• Miss My

Rätt tänkt så det är bara fortsätta så.....

• Joico

mm hon verkade tycka att det var roligt. Men hon vill inte göra om man inte lockar med godis, haha

Miss My skrev 2009-06-04 15:48:58 följande:

Rätt tänkt så det är bara fortsätta så.....
Svar på tråden Lära hunden något roligt "trick"