• ThisIsMe

Får jag ingen skatteåterbäring?

Förra året tjänade jag 11.000 kr och valde att inte skattejämka. Jag fick ut 7.700 kr i lön och borde alltså få 3.300 kr tillbaka på skatten. Jag fick ingen deklaration den här våren vilket jag gissar beror på att jag tjänat så lite. Nu loggade jag nyss in på mitt skattekonto men där står inget om att jag ska få pengar tillbaka. Varför?

• Svar på tråden Får jag ingen skatteåterbäring?
  • lilja1111

jag har för mig att man inte skattar alls när man tjänat så lite. sen vet jag inte hur de går till men slå en signal till skatteverket.

• hansdotter

Men vad konstigt att du inte fått nån deklaration. Min sambo har ingen skattepliktig inkomst alls, men har pengar på banken, och han fick deklarationen.

• Missundies

Om man tjänar under typ 17000 får man ingen deklaration.

• ThisIsMe
    sara1981 skrev 2009-06-04 14:45:58 följande:
    Skattekontot är inte uppdaterat än. Kolla under nästa vecka!
    Aha. Tack!
  • ThisIsMe
    hansdotter skrev 2009-06-04 14:45:38 följande:
    Men om man har sparade pengar får man antar jag då?
    Njae, jag har rätt mycket sparade pengar jag med, har inte fått någon deklaration på flera år (student).
  • mammatalman

för några år sen är fick inte jag några deklarationspapper för att jag tjänat för lite. minns ej exakt summa som de räknar efter. Men alla de pengar som jag under året betalat i skatt kom in på mitt konto i september om jag inte minns fel. men det skadar inte o ringa o fråga eller gå dit. så du vet.

Svar på tråden Får jag ingen skatteåterbäring?