• KramMiiis

Nikotinfritt snus??

Jag har lyckats sluta med snus, hurra för mig!! Eller sluta med det NIKOTIN & Tobaksfria snuset.. Har just nu en choice apple under läppen.
    Undrar om det finns andra sorter? någon fler än mig som använder dom? Är dom helt riskfria (nojig som fan)

Tackar för svar!

Mia, Håkan & Alexander - Det är vi mot världen!!
  • Svar på tråden Nikotinfritt snus??
  • Dakota

Jag använder Onico mini. Det finns tre eller fyra olika sorter men jag har bara provat mini.
    Eftersom de inhåller havre, kakao och aromer så hoppar jag att det är helt ofarligt.

Lycka
  • Mymla X

Jag använde Onico när jag slutde med snus. Min BM sa att det var bra (dvs att jag inte snusade) men hon rekommenderade mig ändå att sluta med dessa också. Vet faktiskt inte varför men jag kan tänka mig att det är lättare att gå tillbaka till vanligt snus så länge man använder nicotinfritt. Man måste ju bryta vanan också inte bara beroendet.

• KramMiiis

Har provat onico jag med men jag tycker dom är så hårda.. Då är choicen bättre på så sätt. Dom innehåller peppar & mynta så det borde ju vara ok..

Ja visst handlar det om att bryta vanan, FAST jag VET att det inte är nikotin i dom så MÅSTE jag ha dom.. SJukt egentligen..

• Mymla X

Jag tyckte också att det var jobbigt att sluta med de nicotinfria, men jag gjorde det för att minska risken att börja igen. Svårt dock!!!

Jag fick i alla fall intrycket av att de inte skulle skada bebisen så du kan nog vara lugn och sluta noja! :) Men prata med din BM för säkerhets skull.

• Tildalainen

När min man slutade med nikotinsnus så gick han över till Onico. Ett halvår senare hade han flera hål i tänderna och det visade sig att den nikotinafria snusen innehåller en massa stärkelse så det är ungefär som att gå med socker under läppen. Kanske var därför barnmorskan avrådde från detta? Vad duktiga ni är som lyckats sluta med snus!

• Mymla X

Ah..ja det kan det ju vara. Man vet ju inte så mycket om effekterna av snusfritt snus heller eftersom det är en så ny produkt.

Hål i tänderna är ju föga skoj, får varna sambon som just nu snusar onico för glatta livet!

• KramMiiis

Jag har hört att man får ofta hål i tänderna när man slutar snusa just för att bakteriefloran i munnen förändras....

• womaninlove777

Fråga bm så får ni klart svar alla som undrar! Jag tror att om man kan avstå från allt så är ju det bäst, även från dom som är fria från nikotin men om man inte klarar det så är det ju bättre att ta det naturliga alternativet. Det är alltid svårt att bryta vanor men jag tycker ni har gjort det bra som slutat med nikotinsnuset och gått över till ett vänligare alternativ, det tyder på att man är en bra mamma som redan nu tänker på vad som är bra för sitt barn och inte! Så stå på er tjejer, ni gör så gott ni kan! Kram från jessica

Svar på tråden Nikotinfritt snus??