• JuliaG

Vilket babygym?

Hej alla!

Har stått i affären och vimsat nu på förmiddagen, tanken är att det skall handlas ett babygym till tösen, men det finns ju så många att välja på! Vad har ni för erfaranheter av dem? Någon som har babygym som uppskattats?
    Fånigt trivialt lyxproblem, men tips mottages gärna!

//julia

• Svar på tråden Vilket babygym?
  • Jennie Brunflo

Mina tips:

Se till att filten som babyn ska ligga på går att tvätta i maskin. Det gör inte vår filt....och det är helt värdelöst.

Ha inte en stadig plastställning, utan köp ett sånt gym som man har bågar som man spänner fast i en filt. Då är hela gymet liksom mjukt och böjligt.

Annars är det väl att utgå från vilken färg, form och pris man vill ha. Tänk på att ha kontrollerade leksaker så att babyn inte sliter sönder dom och stoppar i munnen.

• nettan08

har ett i plast och den gillar dottern speciellt nu när hon är 9 mån och kan röja med den :)
    tycker dem verkar lite små dem med bågar och filt

• 0028

hej!
    jag hade en stadig plsat ställning, den var jätte bra, mycket bra leksaker, jag tog en sån för jag tyckte inte att det var någe bra leksaker på dom med båge och matta, dom såg så tråkiga ut.....nu när min tös inte använder sitt baby gym så har jag tagit bort leksakerna och hon fick masså "nya" på så sätt.... det är ju upp till var och en vad man tycker....både jag och min andra syster som fick barn nästan samtidigt hade lika och vi är nöjda, medan min stora styster som fick lite före mej hade en sån med båge och matta hon var inte alls nöjd......hon tyckte bättre om våra när hon var och hälsade på....sin egen låg hon aldrig under.....

• Mickis74

Vi har ett mjukt babygym........suveränt!

• helenasafir

Vi har ett mjukt babaygym med bågar över, det är djungeltema och detta har uppskattats av sonen!!! Det finns väldigt mycket saker att titta på och dra i, rassla med osv, det kommer från TinyLove.
    Det enda jag tycker är bra med de hårda plastgymen är att de går att flytta runt lättare i olika rum och så.
    Jag har även ställt sonens babysitter inne i gymet så han har kunnat sitta och leka, det har varit bra!

• sackston

Jag har ett Fisher Price gym i hård plast som spelar och blinkar. När barnet är litet och ligger ner så finns det leksaker som hänger ner som barnet kan leka med under tiden det spelar. När barnet blivit lite större och kan stå så kan man vrida tangentbordet uppåt så att det går att spela själv. Detta gym har mina barn gillat väldigt mycket oavsett ålder... Enda nackdelen är väl i så fall priset men FP leksaker brukar ju hålla hur länge som helst så jag tycker att det är värt pengarna.

• Sandra L

Jag personligen tycker att de hårda gymen är bäst. Min sambo hade ett mjukt till sin andra son och "mattan" tappade färgen efter första tvätten. Inte kul att lägga 500 spänn på ett gym som ser 10 år gammalt ut efter en vecka.

På det gymet vi har kan man dessutom ta bort leksakerna och hänga upp nya. Det är suveränt tycker jag då barn brukar ha en tendens att lessna på grejerna fort. Ett annat tips är att se till att gymet du köper har spegel, det brukar vara uppskattat. Lycka till.

• Kamavi

Jag har sett babygym i hård plast som ser helt okej ut på City Gross, har för mig att de blinkade och lyste lite. Det allra bästa med det var priset...bara 99 kronor!!! Tyvärr har vi redan ett annars hade jag köpt det på studs!

• Malicious

Jag gillade inte idén om PLAST - den kan lätt trilla och göra ont.

Vi har BAMBINO's aktivitetsgym till vår son!
    Den är FENOMENAL - helt i TYG.
    Mattan de ligger på är ett färgglatt lamm, med musikdosa.
    I två bågar äver gym'et hänger 5 leksaker som man kan ta av så att barnet kan leka själv med dem - alla med olika ljud för att stimulera barnets utveckling.
    Och allt går att tvätta i 40 grader!!

• Lindut

Vi har ett i plast. Marcus älskar det. Han har precis kommit på att det han inte når med händerna tar han med fötterna. Ser jätteroligt ut....

• JuliaG

Tack för alla tips! :) Imorrn blir det ut i djugeln igen då *s*

Svar på tråden Vilket babygym?