• Callina

Någon som har bild på kortklippt Bichon Havanais?

Jag är så nyfiken på att se hur dom ser ut kortklippta.

• Svar på tråden Någon som har bild på kortklippt Bichon Havanais?
  • Callina

Tack! Dom var ju jättesöta som kortklippta!
    Undrar hur ofta man måste trimma dom?

• NorrVimpel
    Callina skrev 2009-06-04 16:48:47 följande:
    Tack! Dom var ju jättesöta som kortklippta! Undrar hur ofta man måste trimma dom?
    Visst var de? Jag vet inte skall se om jag kan googla mig fram den infon också
  • NorrVimpel

Det var svårare. Verkar som de inte skall trimmas utan klippas, men jag blir inte klok på hur ofta om man vill ha det kort, för det är visst inte så önskvärt. Det borde vara flera gånger per år skulle jag tro.

• köttbullelydnad

En granne till mina föräldrar har iofs en b. frisé, men den klipps ca var 5-6:e månad.

• NorrVimpel
    köttbullelydnad skrev 2009-06-04 17:19:16 följande:
    En granne till mina föräldrar har iofs en b. frisé, men den klipps ca var 5-6:e månad.
    Det borde vara ungefär samma, men det beror kanske på hur kort klippt man vill ha den.
  • köttbullelydnad
    NorrVimpel skrev 2009-06-04 17:23:47 följande:
    Det borde vara ungefär samma, men det beror kanske på hur kort klippt man vill ha den.
    Han ser ut som en vit, fluffig, mjuk boll
  • NorrVimpel
    köttbullelydnad skrev 2009-06-04 17:25:58 följande:
    Han ser ut som en vit, fluffig, mjuk boll
    Låter sött, men då är det nog oftare klippning på det som jag och TS pratar om. (Se bilden i andra länken, andra raden ned ifrån i mitten).
  • vikarien

Vi klippte vår förra havanais, jättesöt var han =) han klipptes ungefär var 4e månad. Dom ska alltså klippas, inte trimmas. Vi klippte honom själv, tog sin tid å lära sig, men sen gick de som hejsan! =)
    den nuvarande lilla vi har har fått behålla sin långa päls eftersom hon är så otroligt fin både i kroppen å i färgerna, så vi har valt att ställa ut henne med väldigt goda resultat=)

otroligt trevlig hundras för övrigt! =)

Svar på tråden Någon som har bild på kortklippt Bichon Havanais?