• Mrs Charles

Kan någon hjälpa mig med ett rim till present?

Min man fyller år och jag har b.la köpt en 16årig whisky till honom. Tänkte vara påhittig och skriva ett litet rim i kortet men har svårt att få till formuleringen.
    Han får även en tröja och ett spel till xboxen (DET är han tydligen inte för gammal för.;))
    Det skulle vara kul att väva in alla de tre grejerna i ett och samma rim.
    Det här är vad jag kom på men det känns inte riktigt rätt, någon som jag hjälpa mig att förbättra det och gärna göra det lite längre?

"Då du ibland säger att du känner dig gammal ger jag dig därför en 16-åring som kan hjälpa dig att minnas din ungdoms bästa dagar."

• Svar på tråden Kan någon hjälpa mig med ett rim till present?
  • Amazina

Det finns några jättebra sidor på nätet med julrim. Rimstugan och något annat heter de. googla så hittar du massor! Är själv lite kass på sånt så mig kan du tyvärr inte få hjälp av...

• Mrs Charles

Det här har jag spånat på:

En 16åring vill jag dig ge, som kan få dig att minnas din ungdoms bästa dagar
    då du ibland, att du börjar bli gammal, klagar.
    Om hennes tillbehör dock får dig att rysa får du även en till sak så att du slipper frysa.
    Den tredje saken du ska få, kan du använda då dagarna känns trista och grå. En liten resa i fantasin - Sen tar det stopp! Hjälp!

• Mrs Charles

Med tillbehör menade jag isen men det var nog ganska långsökt.

• Mrs Charles

En 16åring vill jag dig ge, som kan få dig att minnas din ungdoms bästa dagar
    då du ibland, att du börjar bli gammal, klagar.
    Om hennes tillbehör dock får dig att rysa får du även en till sak så att du slipper frysa.
    Den sista saken du ska få, är en resa i fantasin som du kan använda då dagarna känns trista och grå.

Så får det bli.

• Mrs Charles

Jag vill ge dig en 16-åring som kan få dig att minnas din ungdoms bästa dagar, då du ibland att du börjar bli gammal klagar. Så.

Jag pratar med mig själv. Ok.

Tack hörni för era tips! :-*

• Motojja

Livet är som ett spel, även för din del
    man kan kalla sig X och få post i en box
    Men de är klart jag skall inget röja
    Så här får du en tröjja.
    Men som grädde på moset får du en 16 årig brutta
    men du får lova att bara smutta.

• Mrs Charles
    Motojja skrev 2009-06-04 20:10:28 följande:
    Livet är som ett spel, även för din delman kan kalla sig X och få post i en boxMen de är klart jag skall inget röjaSå här får du en tröjja.Men som grädde på moset får du en 16 årig bruttamen du får lova att bara smutta.
    MEN FY TUSAN att jag redan har hunnit skriva kortet! :( Det där med brutta och smutta var skitbra!
Svar på tråden Kan någon hjälpa mig med ett rim till present?