• malinka2

Föra över pengar, utland?

Shit nu har vi problem här o tänkte att nå här kankse har nån smidig lösning

Min sambo har nyligen börjat jobba i Norge. Tanken var att han skulle skicka över lön till oss då jag studerar o fick bara 6500 denna månaden som rök på ett kick till de räkningar som var viktigast. MEN idag när han knata in på banken i Norge gick det tydligen inte att sätta in kontanter på ett konto i Sverige, han var tvungen att ha ett konto. För att få konto måste han ha tillfälligt norskt person-nummer vilket inte kommit än. Fram tills han får konto får han bara kontanter... (allt är vitt o ärligt). Dead end.

Så finns det något annat sätt att föra över kontanter? Tänkte typ paypal eller liknande? Posten vågar jag inte...

• Svar på tråden Föra över pengar, utland?
  • Tecken

Finns väl flera företag som sysslar med pengaöverföring, Western Union tex.

• all is full of love

Har han frågat på Postbanken? Jag vill tro att de kanske är mer medgörliga än "vanliga" banker.
    Annars så ställer jag upp! Din man kan få mitt kontonummer så skickar jag över det till dig.

• malinka2

Tecken: Wester union, kikade lite men det verka va kontoöverföring bara.

All is full of love: Postbanken ligger närmast en 15 bil bort Sparbanken enda som finns tillgängligt... skit, annars en bra ide. Hi hi tack för erbjudandet men min sambo är en misstänksam typ

• all is full of love

Shit pomfritt! Var håller din karl hus egentligen?
    Nåja, du vet att jag finns och att jag har ett norskt kontonummer som kan hjälpa er. Och jag är ärlig! Herregud.

• Ord blind
    malinka2 skrev 2009-06-04 18:27:56 följande:
    Tecken: Wester union, kikade lite men det verka va kontoöverföring bara. All is full of love: Postbanken ligger närmast en 15 bil bort Sparbanken enda som finns tillgängligt... skit, annars en bra ide. Hi hi tack för erbjudandet men min sambo är en misstänksam typ