• NenniePennie

Jamar väldigt tyst!

Är det vanligt att katter jamar väldigt tyst? I början jamade hon inte alls knappt, då var hon ungefär ett halvår gammal. Nu är hon ett år gammal och kan fortfarande inte jama, mer än ett litet pip som en kattunge. Så himla sött, hon är helt underbar. Men är det vanligt? Kan edt vara något fel på henne?

• Svar på tråden Jamar väldigt tyst!
  • nano

Hihi, vi har en sån katt. Hon är en riktigt liten diva men jama kan hon inte. Hon gör små, korta och ganska tysta ljud när hon verkligen vill nåt. Sen har vi två katter till som "pratar" non-stop.

• NenniePennie

Haha okej, det kanske är vanligare än jag tror? Vår andra katt jamar som en hel orkester! Så står min hona bredvid hanen och försöker göra ljud, men ibland blir det inte ens ett ljud!

Haha!

• Agapi

min förra katt kunde inte jama alls. Öppnade munnen men de kom inget. Väldigt sött. Bara när han bråka med andra katter, men då lät de helt knasigt och hest först innan han "fick igång" rösten.

• NenniePennie
    Agapi skrev 2009-06-04 19:56:42 följande:
    min förra katt kunde inte jama alls. Öppnade munnen men de kom inget. Väldigt sött. Bara när han bråka med andra katter, men då lät de helt knasigt och hest först innan han "fick igång" rösten.
    hehe undra varför vissa inte kan ?
  • Agapi
    NenniePennie skrev 2009-06-04 20:08:48 följande:
    hehe undra varför vissa inte kan ?
    ja verklige, för bevisligen så var han ju inte helt stumm.
  • Toddes mamma

Vår katt låter ungefär som om han är hes, väldigt tyst! Enda gången han verkligen sjunger ut är när han åker bil..

• Micki

Vi har 2 katter,hakatten på ca 7 kilo låter som en liten kattunge Och honan väser nästan när hon jamar,första gångerna hon gjorde det trodde jag hon fräste åt mig.. De kan jama riktigt men det är inte ofta man hör det..

♥ Amanda ♥
Svar på tråden Jamar väldigt tyst!