• Bella77

    Någon som vet någon bra klinik för omskärelse stockholm?

    Hej, ja som rubriken säger undrar jag om någon vet något. Jag är inte intresserad av en massa påhopp. Utan undrar bara om någon vill dela med sig av sin erfarenhet vad gäller planering när man kontaktar dem osv skall föda en pojke i oktober.

  • Svar på tråden Någon som vet någon bra klinik för omskärelse stockholm?
  • fröken april

    är inte det olagligt i Sverige????? (inget påhopp, bara undran)

  • Smilla75

    Jag vet inget om det men min första tanke är att du skall höra med Judiska församlingen i Stockholm. Mig veterligen så skall judiska pojkar omskäras som nyfödda och säkert har de info om någon seriös legitimerad som kan utföra det. De hjälper dig säkert.

  • Bella77

    Givetvis är kvinnligomskärelse olagligt och fruktansvärt men inte manlig och det går inte att jämföra på något sätt.

  • Bella77

    Oj någon hade redan svarat..
    Jo jag kollade med dem men det känns bättre med någon klinik och de kostade nästan 10 000 eftersom vi inte är medlemmar...

  • tutim

    Vad jag vet så gör de det inte på någon lasarett- stod själv inför samma dilemma för ett tag sen men har ordnat det Vad modig du är som frågar här på forumet, jag tänkte göra det flera gånger men folk är så jäkla emot det hela att jag struntade i det.

    10.000 kostar det nog inte (?), när vi frågade fick vi 2.500 till svar av mannen vi talade med som utför det. Du får gärna höra av dej i min gb om du vill veta mer om honom

  • Smilla75

    Jag googlade lite! Kolla www.circumstitions.com/Svenska.html

    Det framgår att det är gratis hos landstinget just i Stockholm upp till barnet är 18 år! En barnkirurg gör det. Det låter väl bra. Är det religiösa skäl är det nog inte så prio som av medicinska skäl så du får nog kolla upp det med en gång.

  • tutim

    Allt är så konstigt, när jag ringde till vårt sjukhus sa de att de inte alls gör det, bara av medicinska skäl IFALL de gör det alls! På den listan jag kollade nu så är det ju flera landsting som gör det, bla vårat!!

Svar på tråden Någon som vet någon bra klinik för omskärelse stockholm?