• Mamma Anna

Kan man rösta utan röstkort?

Insåg precis att vi inte har fått några. Och även om jag ringer och skäller på posten nu så lär de ju inte hinna hitta dem innan helgen.

Först försvann min inbjudan till mammagalan och nu det här.... jävla bajsposten. Undrar om det är nåt mer som har försvunnit?

• Svar på tråden Kan man rösta utan röstkort?
  • lingondripp

Inga problem att rösta på söndag utan röstkort, bara om du ville förtidsrösta som de behövdes. Ta med leg bara!

• Mamma Anna

Ok vad bra. Då ska jag bara ta reda på vilken vallokal jag ska till.
    Jag blir bara så trött. Posten har strulat sedan vi flyttade för 1,5 år sedan. Vi ringer och klagar och så blir det bättre och sen börjar post föesvinna igen på nåt konstigt sätt. Det är ju inte som att man kan byta post om man är missnöjd

• arianne03

Du kan faktiskt tom förtidrösta! Du måste dock få ett nytt röstkort utskrivit, och det gör inte alla förtidsröstningslokaler, men de ska veta vilken som gör det. Röstade så själv. Men du får kanske stå på dig, alla som bemannar lokalerna är inte så insatta, så en del säger att det inte går, men det gör det.

• Trialanderror

Om du inte vet vilken vallokal du hör till brukar det alltid fungera att gå till stadshuset/kommunhuset och rösta.

Svar på tråden Kan man rösta utan röstkort?