Vi har varit föräldrar i sex veckor. Jag har haft turen att ha min sambo hemma mestadels dessa sex veckor då han jobbar inom showbranschen och arbetar säsongsvis höst och vår. Nu försvinner han bara iväg på träningspass och tillfälliga jobb spom dykinstruktör. Detta gör så klart att jag har mer hjälp hemma än en "normal" familj. I höst kommer han vara borta fyra kvällar i veckan då det är föreställning, så det är samma sak då.
Sen Thindra föddes har han fixat det mesta praktiska. Till min förvåning har han redan sett mina behov innan jag ens hinner be om nåt. Han dammsuger, tvättar och fixar det mesta i köket. Innan Thindra kom tvättade jag mest, men dammsuger däremot aldrig. Från början var det för att jag hade problem med ryggen, men nu har det blivit en bra uppdelning. Han dammsuger, jag plockar iordning. Han springer till tvättstugan, jag viker och lägger in det. Borrar, målar mm fixar jag för att han tycker det är trist och jag gärna pysslar. Ekonomin har jag bäst koll på.
Jag känner mig väldigt väl omhändertagen och han verkar också mycket nöjd.
Jag tar ju mycket med vår dotter just nu, men det är ju för att mammabehovet fortfarande är så stort och jag bär på maten.