Hur märkte du att nåt var fel med sköldkörteln?
Gick till läkaren igår då jag märkt av att ena sidan på nedre delen av halsen är något större än den andra sidan.... Hon menade att det inte var fråga om nåt elakartat utan att det var sköldkörteln som kändes tydligare på ena sidan. Fick ta ett snabbprov som skulle visa om jag hade en inflammation i sköldkörteln men d provet visade normalt. På tisdag får jag däremot svar på ämnesomsättningsprovet vilket jag förstått visar om du har för låg eller för hög ämnesomsättning som skulle vara kopplat till sköldkörteln? Googlade lite om detta o det verkar ju lite läskigt med mediciner livet ut samt svårigheter att få barn! Suck, vi har nyligen avslutat vårt andra ivf-försök som inte heller lyckades...
Kan d alltså bero på dåliga sköldkörtelvärden?
Hur upptäckte du att du hade fel på sköldkörteln?
Tittade i en journal från min gynekolog som skrev remissen till ivf o då togs ett sköldkörtel-blodprov på mig för drygt ett år sedan som visade ett TSH värde på 1,60 men efter vad jag forskat runt verkar d vara ganska normalt, dessutom sa inte gyn nåt särskilt... Men kan detta värde ändras, dvs kan sköldkörtelproblem komma plötsligt???
Hoppas på svar..... :)