• Ärtan 1

Dåligt sprut vid utlösning

Hej!
    Jag och min pojkvän har försökt bli med barn det senaste året men det händer inget. Nu har jag pratat med min gynekolog som sa att när mannen har utlösning så kommer sperman ut i ca 120 km/h. Jag vet att mina tidigare pojkvänner har kunnat spruta väldigt långt när det har gått för dem, men min nuvarande pojkvän gör inte det. Även om det är en kraftig orgasm så är det mer som att det rinner ur honom snarare än sprutar. Kan detta påverka möjligheten för mig att bli befruktad?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Dåligt sprut vid utlösning
  • Repro

Jag kan inte tänka mig att det är hastigheten det hänger på. Det är mängden friska spermier som betyder något i hans fall. Ni kan söka hjälp på en fertilitetsklinik som kommer att undersöka er båda för att se om det finns någon förklaring. Läs mer här:

www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

• Ärtan 1
    Repro skrev 2009-06-05 10:34:11 följande:
    Jag kan inte tänka mig att det är hastigheten det hänger på. Det är mängden friska spermier som betyder något i hans fall. Ni kan söka hjälp på en fertilitetsklinik som kommer att undersöka er båda för att se om det finns någon förklaring. Läs mer här:www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp...
    Hej Repro och tack för ditt snabba svar! Vi har varit på en fertilitetsklinik som har konstaterat att pojkvännens spermier inte är de bästa men att det ändå finns en liten chans att vi kan lyckas på egen hand.. Så detta med det korta sprutet var bara en av alla tusen tankar och frågor som surrar i mitt huvud just nu..
  • Repro

OK. Även om det kanske känns liiite jobbigt så tycker jag ni ska nämna detta till dem på kliniken. Det kanske kan hjälpa dem att hitta en förklaring till att det inte är så bra sprutt på de små simmarna. Och det kanske går att göra något åt?

Jag tror att livsstilen kan ha stor påverkan på spermiekvaliteten. Rökning, stress, dåliga mat- och motionsvanor har säkert betydelse. Och så förstås en hel hoper orsaker som vi har mycket svårare att förklara.

Lycka till och krama varandra mycket!

• Ärtan 1

Jag tror att du har helt rätt, jag har tvingat min sambo att sluta röka. Det var en pärs men nu är han glad att jag tjatade.

Svar på tråden Dåligt sprut vid utlösning