• alltärredanupptagetju

Namn vid flygbiljettsbokning - Ryanair

Jag har bokat flygbiljetter med Ryanair och insåg just att jag varken skrivit mitt eller sonens mellannamn i bokningen. Eftersom Ryanair inte har den mest lättillgängliga kundservicen, tänkte jag fråga här om det finns någon som vet om det spelar någon roll?

Kan vi bli nekade att åka med om mellannamnen (som står i passen) inte finns med i bokningen?

• Svar på tråden Namn vid flygbiljettsbokning - Ryanair
  • spritezero

Vi skrev inga mellannamn. Bara förnamn.
    Ingen höjde på ögonbrynen i passkontrollen.
    Tror inte du behöver oroa dig.

• alltärredanupptagetju

Tack! Näe, det borde ju inte spela någon större roll...

Samtidigt är det ju lite oroande att det är just Ryanair det handlar om, de är ju inte direkt kända för att vara serviceminded och "snälla". Sonen har ändå tre mellannamn, så då diffar det ju ganska mycket från vad som står i passet

• besj

Min fru och två barn har alla Anna som ett av förnamnen, men bara en har det som tilltalsnamn. Vid minsta osäkerhet bokar vi en som Anna Efternamn. Åtminstone två av dem har åkt på det flera gånger. Mellannamn (eller förnamn som inte är tilltalsnamn) spelar enligt min erfarenhet ingen roll alls. Om det i passet står Bo Arne Johan Svensson Karlsson kan du boka på Ryanair som Bo Karlsson, Bo Svensson eller Johan Svensson.

Svar på tråden Namn vid flygbiljettsbokning - Ryanair