• Summerlover

Ni som fått lämna bort husdjur pga allergi....

Har en fyramånaders flicka som verkar reagera på våran hund (han är ändå en s.k allergivänlig ras) men han har haft hudproblem i perioder vilket säkert gör att han utsöndrar mer av det ämnet i luften som man reagerar på.

Några frågor:

1- Var det ngn i er familj som var så liten som uppvisade allergi?

2- Gjordes pricktest, isåfall vad visade dom?

3- Vilka symtom fick den allergiske?

Tacksam för svar

(¯`°?.¸ÄLSKAR MINA DÖTTRAR¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ni som fått lämna bort husdjur pga allergi....
  • hmcc

Tråkigt om det visar sig att hon är allergisk, men för dom som läser detta och vet att dom är allergiska så finns det inga allergivänliga hundar.

Vissa reaggerar på vissa raser men det betyder inte att hundar som inte fäller eller är nakna tex gör att folk med allergi tål dom bättre.

Själv vet jag en som tål BC betydligt bättre än schäfer, för mig är det nästan "samma" päls.

Hoppas det är något annat hon är allergisk mot så ni slipper göra er av med hunden

• iii83

Njao, jag har sålt dansk/svenska gårdshundar till familjer med hundallergiska barn, då hundallergiska tål dsg mkt väl, fast givetvis har vi innan köpet noga sett till att barnet inte reagerat på hunden.

Men klart pricktest ska göras först, kanske är det inte hunden.

• Summerlover

Vi har gjort pricktest mot hund,mjölk,ägg och fisk-alla negativa. Men så fort hunden kom hem igen efter att vi lånat bort honom en månad för att se så kom symtomen tillbaka{#lang_emotions_undecided}

• Måne och Sol

Skumt att testerna visar negativt på hund om barnet får symptom när hunden kommer hem. Kan det vara något i miljön hunden vistats i som bidrar till symptomen?

• hmcc

Kan det vara pollen då, hundar drar in en del pollen i pälsen.

• Summerlover

Han har ju som sagt haft lite hudproblem nästan hela hans liv.

Sen är inte pricktester 100% tillförlitliga på en så liten bebis

• Chantelle

hur reagerar hon då? snuvig täppt .rinnande ögon?

kan säga att jag är inte alergisk men tål inte vissa raser är överkänslig just mot taxar .collie och rottisar ...
    men mina tål jag som är blandning mellan bc/ samojed den andra är blandning mellan bc/samojed och collie ..

• Summerlover
    Chantelle skrev 2009-06-05 12:44:44 följande:
    hur reagerar hon då? snuvig täppt .rinnande ögon? kan säga att jag är inte alergisk men tål inte vissa raser är överkänslig just mot taxar .collie och rottisar ... men mina tål jag som är blandning mellan bc/ samojed den andra är blandning mellan bc/samojed och collie ..
    Hon blir snuvidg, täppt i näsan, rinnande och klibbiga ögon!

Enligt läkare kan det inte vara pollen såhär tidigt!

Men när hon fick en allergichock då hade hon inte varit i kontakt med ngn gund och varit ute hela dagen
  • hmcc
    AmoreElin skrev 2009-06-05 13:18:34 följande:
    Hon blir snuvidg, täppt i näsan, rinnande och klibbiga ögon!Enligt läkare kan det inte vara pollen såhär tidigt!Men när hon fick en allergichock då hade hon inte varit i kontakt med ngn gund och varit ute hela dagen
    Såhär tidigt i livet eller på året?
    (pollen finns ju hela våren)
  • Summerlover
    hmcc skrev 2009-06-05 13:32:15 följande:
    Såhär tidigt i livet eller på året?(pollen finns ju hela våren)
    så tidigt i livet
Svar på tråden Ni som fått lämna bort husdjur pga allergi....